دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تیم مذاکره کننده جدید رویکرد واقع بینانه ای نسبت به توافق دارد

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم به طرف غربی به گونه‌ای است که نشان از عدم اعتماد به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دارد، گفت: این امر موجب می‌شود که رویکرد واقع بینانه‌ای نسبت به توافق و تضمین وجود داشته باشد.


ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص خطوط قرمز ایران در مذاکرات وین افزود: خطوط قرمز جمهوری اسلامی در مذاکرات، پس از بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ دی ماه ۹۸ و طرح راهبردی لغو تحریم های مصوب مجلس شورای اسلامی مشخص شد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: رفع تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و ارائه تضمین سه شرط اصلی و خطوط قرمز ایران در مذاکرات است که باید به صورت کامل رعایت شود.


نماینده مردم دشتستان در مجلس ادامه داد: پیرامون محتوای مذاکرات انجام شده فعلاً نمی توان نظر داد چرا که باید در صورت توافق متن منعقد شده به صورت دقیق توسط کارشناسان بحث و بررسی شود اما آنچه که ما در این مدت شاهد بوده ایم تغییر رویکرد نسبت به مذاکرات دولت قبل بوده است.


رضایی اظهار داشت: نخستین تغییر در دولت این بوده است که کشور را معطل برجام و توافق نکرد. لذا اقتصاد به مذاکرات پیوند نخورد و شرطی نشد که این یک نشانه خوب است.


 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در دوره قبل دولت و مجلس بسیار خوشبینانه به توافق و تضمین ها نگاه می کردند که نمونه بارز آن خوش بینی به رفع تحریم ها از سوی آمریکایی‌ها و تضمین بودن امضای وزیر امور خارجه آمریکا بود.


وی با تاکید بر اینکه نگاه تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم به طرف غربی به گونه‌ای است که نشان از عدم اعتماد به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دارد، گفت: این امر موجب می شود که رویکرد واقع بینانه‌ای نسبت به توافق و تضمین وجود داشته باشد.


رضایی تصریح کرد: مجلس به عنوان بازوی نظارتی و حمایتی قطعاً همه تلاشش را برای یک توافق خوب و تقویت اقتصاد ملی و معیشت مردمی به کار خواهد گرفت.  


وی ادامه داد: در این مسیر تلاش می کنیم تا در کنار تیم مذاکره کننده باشیم و با بحث های کارشناسی و حمایتی خودمان به تقویت این تیم برای احقاق حقوق اساسی مردم و کشور کمک کنیم.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *