دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اتحادیه بنیادهای شهید محور مقاومت تشکیل می شود

تهران- ایرنا- معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران از تشکیل اتحادیه بنیادهای شهید محور مقاومت خبر داد و گفت: برادران لبنانی و عراقی در این رابطه اعلام آمادگی کرده‌اند.


به گزارش ایرنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان افزود: مقام شهید مقام والایی است و در قرآن کریم در اوج ذکر شده است. همچنین در لسان امامین انقلاب شهید، افضل اشخاص نامیده شده است.


وی با یادآوری این که روز ۲۲ اسفند سال ۸۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز شهید نامیده شده، اظهار داشت: برای این نهاد دو ماموریت اصلی همراستا ذکر شده است. ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت و تکریم شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده های محترم این عزیزان دو هدف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.


قاضی‌زاده هاشمی با بیان این که ملت بزرگ ایران ۲۲۷ هزار و ۹۷۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی و اسلام عزیز کرده، گفت: جانبازان عزیز ما ۶۰۱ هزار ۷۴۵ نفر هستند و تعداد آزادگان ۴۳ هزار و ۴۰۵ نفر است. همچنین خانواده های این عزیزان ۲ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۹۶۶ نفر هستند و این آمار رو به افزایش است.



فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیروزی و حفظ اقتدار کشور است


وی فرهنگ ایثار و شهادت را عامل پیروزی و حفظ اقتدار کشور دانست و گفت: این فرهنگ توانسته برای کشور امنیت و سرمایه اجتماعی بیاورد و ملت ایران را نسبت به بقیه کشورها ممتاز کند. آن چیزی که دشمنان ما را می ترساند که متعرض به ما شوند وجود یک ملت متحد و همراه با دولت و نظام و آرمان‌ها است. در حال حاضر هر حادثه جدیدی که اتفاق می افتد مردم به میدان می آیند و حمایت می کنند. این فرهنگ کشورها را با ما متحد کرد. به فرموده امام خمینی (ره) ما در جنگ انقلاب مان را صادر کردیم و کشورهای دیگر به این نتیجه رسیدند که می شود با دست خالی در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح ایستاد.


قاضی‌زاده هاشمی ترویج این فرهنگ را یک وظیفه همگانی و عمومی عنوان کرد و افزود: یک دستگاه به نام بنیاد شهید به تنهایی نمی‌تواند در این حوزه فعالیت کند. می توانیم راهنمایی و هدایت و سیاست گذاری کنیم، اما همه دستگاه های متولی در کشور و همه شخصیت های فعال باید همراه ما باشند.


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که محور مقاومت امروز نماد ایثار و شهادت است، گفت: نیاز به همکاری با برادران عزیز خودمان در سراسر جهان داریم. این کار را حاج قاسم عزیز ما پرچمداری می کرد. او توانست این فرهنگ را با کمک نیروهای مردمی در کشورهای دیگر نهادینه کند. در ادامه راه او حاج قاسم ها و ابومهدی ها باید دست به دست هم داده و  ساختار قدرت جهانی را تغییر دهند.


وی با مروری خدماتی که بنیاد شهید ارائه کرده است، توضیح داد: بعد از سال ۸۳ سه نهاد مربوطه در هم اذغام شدند و از آن زمان تا کنون ۱۲ میلیون سند از آثار شهدا و ایثار گران جمع آوری و ۳۰۰  هزار دقیقه فیلم سینمایی ساخته شده است. عرضه ۲ هزار و ۳۰ عنوان کتاب عرضه، احداث ۱۴۰۰ موزه و حسینیه و گلزار ۱۴۰۰ و تولید چهار اثر سمفونی بزرگ از دیگر خدمات است. همچنین ۹۳۷ نفر از بزرگان ما که پدران و مادران چند شهید هستند نشان ملی دریافت کردند. ۱۳۰ تشکل حوزه ایثارگری ساماندهی شده و ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دیدار با خانواده ایثارگران اتفاق افتاده است.



رویکرد اصلی بنیاد ایجاد عدالت در ارایه خدمات است 


قاضی زاده هاشمی درباره تهیه برنامه جامع تحولی در طول ۶ ماه گذشته در بنیاد شهید و امور ایثارگران، عنوان کرد: رویکرد اصلی بنیاد ایجاد عدالت در ارایه خدمات است و در حال حاضر دهک خانواده‌های ایثارگر مشخص شده و در راستای سیاست دولت در جهت حذف فقر مطلق مشغول برنامه ریزی هستیم که به عزیزان ایثارگر در دهک یک طوری خدمات دهیم که از دهک یک خارج شوند.


وی افزود: در سال آینده نیز سه دهک اول را تحت پوشش خواهیم برد و وضعیت آنها را اصلاح خواهیم کرد. قبلا هر کسی از ایثارگران مراجعه می کرد به او خدمات می دادیم و برخی شخصیت شان اجازه نمی داد مراجعه کنند. برنامه ریزی کردیم که خودمان خدمت جامعه هدف برسیم تا این عزیزان به مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران نیاز نداشته باشند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *