دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ادعای جانسون در مورد احتمال استفاده سلاح شیمیایی توسط روسیه

تهران- ایرنا- بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در راستای اتهام های دیگر کشورهای غربی مدعی شد که روسیه ممکن است از تسلیحات شیمیایی در اوکراین استفاده کند.


جانسون روز پنجشنبه به شبکه خبری اسکای نیوز گفت که کرملین یک داستان دروغین را سر هم می کند مبنی بر اینکه تسلیحات شیمیایی از سوی مخالفانش یا آمریکایی ها نگهداری می شود.


طبق ادعای نخست وزیر انگلیس، روسیه از این مساله به عنوان مقدمه ای برای ارسال تسلیحات شیمیایی خودش استفاده می کند.


وی در مصاحبه با اسکای نیوز افزود: چیزهایی که درباره تسلیحات شیمیایی می شنوید داستان سازی آنها است. شما آن را در سوریه و حتی انگلیس شاهد بوده اید. این چیزی است که آنها انجام داده اند، این یک دولت وحشی است.


کریستوفر استیل افسر سابق اطلاعاتی انگلیس در پاسخ به سوالی درباره ادعای جانسون گفت: مطمئناً فکر می‌کنم اگر به آنچه در سوریه و چچن رخ داده و البته در خیابان‌های خودمان در سالزبری نگاه کنید، اصلا احتمال آن را رد نمی کنم.


روز چهارشنبه، مسکو اعلام کرد که یک برنامه تسلیحات بیولوژیکی نظامی در اوکراین را کشف کرده که شامل عوامل بیماری‌زای کشنده‌ای مانند طاعون و سیاه زخم است و از ایالات متحده خواست تا درباره «آزمایشگاه سلاح‌های بیولوژیکی اوکراین» توضیح دهد.


یک مقام آمریکایی این ادعا را تحت عنوان “تبلیغات پوچ” رد و روسیه را متهم کرد که به دنبال بهانه های ماسبق برای جنگ است. اما روز پنجشنبه، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید درباره کرملین گفت: “آنها ظرفیت و توانایی را دارند.”



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *