دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ادعای روسیه اوکراین قصد انفجار یک رآکتور هسته ای را دارد

تهران – ایرنا – روسیه امروز اوکراین را متهم کرد که قصد دارد با انفجار یک رآکتور تحقیقاتی هسته ای و ایجاد فاجعه آلودگی رادیو اکتیو، مسکو را مسبب آن معرفی کند.


به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای مدعی شد که نیروهای اوکراینی با بمب گذاری رآکتور مرکز ملی تحقیقات موسسه فن آوری و فیزیک خارکیف به دنبال انفجار آن و مقصر جلوه دادن نیروهای روسیه به پرتاب موشک به رآکتور تحقیقاتی مذکور هستند.


خبرگزاری تاس به نقل از بیانیه این وزارتخانه نوشت که خبرگاران خارجی دیروز (۱۵ اسفند) وارد خارکیف شدند تا پیامدهای این واقعه را ثبت کرده و روسیه را متهم به فاجعه ریست محیطی کنند.


چندی پیش سخنگوی نیروگاه “زاپوریژیا” اعلام کرده بود که این نیروگاه هسته‌ای که بزرگترین نیروگاه در نوع خود در اروپا می‌باشد پس از گلوله باران نیروهای روسیه دچار آتش سوزی شد.


ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دیروز طی تماسی با سناتورهای آمریکایی گفت که نیروهای روسیه اکنون دو نیروگاه هسته ای اوکراین را تصرف کرده اند و در حال پیشروی به سمت سومین نیروگاه هستند. این نیروگاه در میکولایف، واقع است؛ یکی از چندین شهری که روس ها روز شنبه سعی داشتند محاصره کنند.


طبق گزارش آسوشیتدپرس، هم اکنون نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا در جنوب شرقی شهر انرهودار، که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا محسوب می شود، در کنترل ارتش روسیه است. نیروگاه هسته ای چرنوبیل هم که فعال نیست، در دست روس هاست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *