دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

فریبکاری صهیونیست ها در بحران اوکراین

تهران – ایرنا – رژیم صهیونیستی که پیشتر از پذیرش آوارگان اوکراینی خودداری کرده بود، با این ادعا که «اسرائیل بنا نهاده شده تا سرپناهی برای یهودیان در مضیقه باشد» به دنبال سواستفاده از بحران جاری در این کشور است که تحت حملات شدید نیروهای روسیه قرار دارد.


به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته در توئیتی مدعی شده بود که یکصد کودک بی‌سرپرست یهودی که از اوکراین خارج شده‌اند، اکنون در راه اسراییل هستند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی که رژیم متبوعش در شدیدترین حملات روسیه علیه اوکراین حاضر به پذیرش آوارگان اوکراینی نشده بود، امروز در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شده که «اسرائیل بنا نهاده شده است تا سرپناهی برای بهودیانی باشد که در مضیقه و سختی قرار دارند».
مواضع چند روز اخیر رژیم صهیونیستی در پذیرش آوارگان اوکراینی که مدعی است «تنها منحصر به یهودی‌ها نمی‌شود»، به تلاش‌های خود افزوده است و اکنون این سوال مطرح می‌شود که هدف اصلی رژیم از این اقدام‌ چیست؟
«اوفیر جندلمن» سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نقل از نفتالی بنت در حساب خود در توئیتر نوشت که «ما تاکنون صدها پناهنده را از اوکراین پذیرفته‌ایم که بیشتر آنها یهودی نیستند».
بنت که امروز ریاست نشست کمیته وزارت مهاجرت رژیم صهیونیستی را بر عهده داشت، مدعی شده «ما باید یهودیان را در اسرائیل به طور کامل جذب کنیم؛ این هدف ماست».
در حالی که رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر با خشونت تمام با فلسطینیان برخورد کرده و در دو روز گذشته دو نوجوان فلسطینی را به شهادت رسانده، بنت به ادعای خود این گونه افزوده که «ما این ماموریت مقدس! و تاریخی را با موفقیت انجام خواهیم داد».
نفتالی بنت در روزهای شنبه و یکشنبه علاوه بر دیدار سه ساعته خود با “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه در کاخ کرملین، سه تماس نیز با رئیس جمهوری اوکراین داشت که هنوز جزئیاتی از محتوای گفت وگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و “ولودیمیر زلنسکی” منتشر نشده است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته و به دنبال تماس تلفنی خود با زلنسکی مدعی شده بود که تل آویو به میانجی گری های خود برای پایان دادن به بحران اوکراین ادامه خواهید داد، اگرچه شانس موفقیت زیاد نیست.
طرح میانجیگری رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده که «یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی پیشتر و در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که تل آویو حاضر به پذیرش ده‌ها آواره اوکراینی نشده و آنها را از فرودگاه «بن گوریون» عودت داده است.
نخست وزیر فلسطین نیز در واکنش به خشونت های اخیر نظامیان صهیونیست گفته است که «اسرائیل از سرگرمی افکار عمومی جهان به جنگ در اوکراین برای تشدید عملیات‌های قتل و اعدام‌های میدانی فلسطینی‌ها» استفاده می‌کند.
چندی پیش دویچه وله در گزارشی نوشته بود: پس از تهاجم روسیه به خاک اوکراین، اسرائیل با توجه به حضور گسترده نظامی روسیه در سوریه به دنبال حفظ همکاری‌های امنیتی خود با مسکو است، جایی که اسرائیل به طور منظم اهداف مرتبط با ایران و گروه‌های هم‌پیمانش را مورد حملات هوایی قرار می‌دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *