دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

پوتین با نخست وزیران هند و رژیم صهیونیستی درباره اوکراین گفت

مسکو – ایرنا – ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با نخست وزیران هند و رژیم صهیونیستی درخصوص جنگ در اوکراین گفت و گو کرد.


به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز چهارشنبه در مکالمه تلفنی با نارندرا مودی نخست وزیر هند، درخصوص تخلیه اتباع هندی از اوکراین گفت و گو کرد.  


رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که دستورات لازم برای کمک به تخلیه اتباع هندی از اوکراین داده شده است و نظامیان روس تمام اقدامات ممکن برای تامین خروج امن اتباع این کشور از محدوده اقدامات جنگی و بازگشت به میهن خود را بکار می گیرند.  


علاوه بر آن، پوتین به نخست وزیر هند گفت که روسیه تلاش می کند شرایط برای تخلیه فوری دانشجویان هندی از شهر خارکیف اوکراین از طریق کانال انسانی از کوتاهترین راه را فراهم کند.  


رئیس جمهوری روسیه گفت: در واقع بر اساس آخرین اطلاعات، این دانشجویان توسط نیروهای اوکراینی به گروگان گرفته شده اند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده و از خروج آنها از اوکراین و ورود به روسیه ممانعت می کنند.  


 پوتین همچنین امروز (چهارشنبه) با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت و گوی تلفنی کرد.


در بیانیه کاخ کرملین در این باره گفته شده است: بنت دیدگاه خود را درباره عملیات نیروهای روسیه در اوکراین باتوجه به تماسهای وی با سران برخی کشورهای دیگر را اعلام کرد.  


رئیس جمهوری روسیه مواضع مسکو درباره شرایط برای حل و فصل مناقشه در اوکراین ازجمله توقف نظامی شدن و زدودن ایدئولوژی آلمان نازی در لایه های حکومت اوکراین و به رسمیت شناختن جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک را اعلام و بازگو کرد.   


در نخستین ساعات صبح پنجشنبه هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.  


روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.  


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *