دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

انفجار سه خودرو بمب گذاری شده در کی یف

مسکو – ایرنا – وزارت دفاع روسیه از انفجار سه خودرو بمب گذاری شده نیروهای اوکراینی در مناطق غرب کی یف و کشته شدن چند سرنشین این خودروها خبر داده است.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه شب چهارشنبه اعلام کرد: نیروهای روسیه سه خودرو انتحاری نیروهای اوکراینی حامل مقادیر زیادی مواد منفجره را در مناطق غرب کی یف منفجر کردند.


دو خودرو حامل مواد منفجره در بارودیانکا در غرب شهر کی یف و یک خودرو بمب گذاری شده نیز در نزدیکی منطقه ماکاروف در جاده ژتومیرسکی در غرب استان کی یف منفجر شد.


به گفته کوناشنکوف، این خودروها به سوی نیروهای روسیه هدایت شده بود اما با تیراندازی این نیروها، خودروها در نیمه راه منفجر و به غیر از یکی از سرنشینان خودرو که خود را قبل از انفجار بیرون پرتاب کردند، بقیه کشته شدند.


رسانه های روسی از جمله شبکه تلویزیونی روسی «۳۶۰ درجه» چهارشنبه شب به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه اعلام کردند: در عملیات نظامی برای غیرنظامی کردن اوکراین، بیش از ۲ هزار و ۸۷۰ نظامی اوکراینی کشته و نزدیک به ۳۷۰۰ نظامی دیگر هم مجروح شده اند.


در نخستین ساعات صبح پنجشنبه هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.  


روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.  


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *