دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مالک روس چلسی سود حاصل از فروش باشگاه به قربانیان جنگ اوکراین

تهران- ایرنا- مالک روس باشگاه چلسی انگلیس ضمن تایید گزارش‌ها مبنی بر تصمیمش برای فروش باشگاه، اعلام کرد که عواید حاصل از فروش به قربانیان جنگ در اوکراین اختصاص خواهد یافت.


به گزارش ایرنا، «رومن آبراموویچ» که پس از حمله روسیه به اوکراین به دلیل ارتباطاتش با دولت مسکو در کانون توجه قرار گرفته بود، در بیانیه تصمیم خود را برای فروش باشگاه به طور رسمی اعلام کرد.


در بیانیه آبراموویچ آمده است: فرآیند فروش باشگاه سریع نخواهد بود اما روند آن آغاز شده است. درخواستی برای بازپرداخت وام‌های اعطایی به باشگاه ندارم. برای من هیچوقت پای تجارت و پول در میان نبوده بلکه عشق خالصم به فوتبال و باشگاه بوده است. علاوه بر این، به تیمم در باشگاه دستور دادم تا بنیاد خیریه‌ای ایجاد کرده و تمان عواید حاصل از فروش به این بنیاد اهدا شود. درآمد این بنیاد به سود تمام قربانیان جنگ در اوکراین صرف خواهد شد. 


مالک ۵۵ ساله روس در سال ۲۰۰۳ باشگاه چلسی را خرید و آبی‌های لندن در دوران حضور وی در راس باشگاه، ۱۹ جام کسب کرده که از جمله آن می‌توان به دو قهرمانی لیگ قهرمانان و پنج قهرمانی لیگ جزیره اشاره کرد.


عصر امروز، یک میلیاردر سوئیسی از پیشنهاد آبراموویچ به وی برای خرید باشگاه خبر داد و نام «کانر مک‌گرگور» چهره سرشناس رشته هنرهای رزمی ترکیبی(MMA) نیز به عنوان خریدار احتمالی بر سر زبان‌ها افتاده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *