دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

قم ظرفیت ویژه ای در توسعه علوم اسلامی انسانی دارد

قم-ایرنا- با اشاره به وجود موسسات و مراکز علمی پژوهشی متعدد در قم گفت: این استان دارای ظرفیت بالا و ویژه‌ای در توسعه علوم اسلامی – انسانی دارد.


به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عسکر دیرباز روز شنبه در نشست روسای دانشگاه‌ها و نخبگان علمی قم با معاون پارلمانی رییس جمهور، با اشاره به ظرفیت بالای قم در حوزه اسلامی و انسانی، بیان کرد: مؤسسات علمی و پژوهشی قم اقدامات زیادی در این مباحث داشته و جا دارد یافته‌های انجام‌شده با تبدیل‌شدن به کتب درسی در دانشگاهی کشور تدریس شود.


رییس دانشگاه قم، ادامه داد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید مراکز آموزش عالی کشور جا دارد تا طرح همسان‌سازی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه به‌صورت شایسته‌ای مدیریت و موانع عدم اجرای آن به‌درستی بیان شود.


عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: تقویت دانشگاه‌های غیرانتفاعی، آزاد و سایر مؤسسات علمی کوچک منجر به ارتقای علمی کشور می‌شود و ادغام آن‌ها با یکدیگر تصمیم سنجیده‌ای نیست.


وی مباحث فرهنگی دانشگاه‌ها را موردتوجه قرارداد و گفت: مسائل مربوط به عفاف و حجاب باید به‌صورت ایجابی و در قالب اقدامات فرهنگی هدایت شود.



تحصیل ۶۸ درصد دانشجویان قمی در رشته‌های علوم انسانی


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم نیز عنوان کرد: در مباحث علمی و دانشگاهی باید توجه ویژه‌ای به مراکز علمی این استان شود.


حجت‌الاسلام حسن خیری، قم را پیشتاز در وحدت حوزه و دانشگاه یادکرد و ادامه داد: برای تقویت علوم اسلامی انسانی در قم لازم است تا مراکز علمی شاخص با همکاری حوزه و دانشگاه راه‌اندازی شود.


وی اضافه کرد: حدود ۶۸ درصد دانشجویان قمی در رشته‌های علوم انسانی مشغول تحصیل هستند اما خروجی این افراد در جامعه به‌خوبی نمایان نیست.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، مساله محوری را به‌عنوان اولویت اقدامات پژوهشی خود دنبال می‌کند.


فعالیت ۱۱۸ شرکت دانش بنیان در قم


رییس پارک علم و فناوری قم نیز در بخشی از این جلسه، عنوان کرد: هم‌اکنون ۱۱۸ شرکت دانش‌بنیان در سطح استان قم مشغول فعالیت هستند.


خیرالله رهسپار فرد بابیان اینکه حدود ۳ هزار نفر در پارک‌های علم و فناوری قم مشغول فعالیت هستند، گفت: قم در رتبه هشتم شرکت‌های دانش‌بنیان و ششم فناوری‌های نرم کشور قرار دارد.


 مریم بردبار رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به کسری بودجه ۵۵۰ میلیون تومانی این دانشگاه در پرداخت حقوق‌های نیروهای شرکتی از مسئولان وزارت علوم درخواست کرد نسبت به رفع نیازهای بودجه‌ای این مرکز علمی اقدام عاجلی صورت بگیرد.


معاون پارلمانی رییس جمهور امروز به مناسبت هفته دولت به قم سفرکرده است و افتتاح راه نمایشگاه بین‌المللی قم و حضور در آیین تجلیل از کارمندان نمونه دستگاه‌های اجرایی استان قم از برنامه‌های وی در سفر یک‌روزه به قم است.


دیدار با خانواده شهدا و نشست با روسای دانشگاه‌ها و رییس پارک علم و فناوری از دیگر برنامه‌های حسینی در این سفر است./


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>آیفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما