دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حسینی صادرات غیرنفتی کشور در دولت سیزدهم ۴۰ درصد افزایش یافت

قم- ایرنا- معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: صادرات غیرنفتی کشور طی یک سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است و علاوه بر این، شاخص‌های مربوط به سرمایه‌گذاری، گردشگری و خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز وضعیت روبه به رشدی دارد.


به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی روز شنبه در مراسم افتتاح یک واحد صنعتی حوزه صنعت کفش در شهرک صنعتی امید استان قم، اظهار داشت: کالاهای صادرات محوری مانند محصولات این واحد صنعتی(تولید کفش) علاوه بر افزایش ظرفیت اشتغال، بستری جهت ارزآوری به کشور نیز محسوب می شوند.


وی با بیان اینکه همزمان با قم در تمام استان‌های کشور شاهد افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف هستیم که بخشی از آن‌ها حاصل سفرهای استانی سال اول دولت بوده است، افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم رکود سابق کشور کنار رفت و شاهد تحول و پویایی بخش‌های مختلف کشور به‌خصوص در حوزه عمرانی و صنعتی هستیم.


معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم صدها مورد از واحدهای راکد صنعتی با پیگیری مسئولان به مدار تولید بازگشته و شاهد بهبود شرایط اشتغال و تولید هستیم.


وی از دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم نیز به‌ عنوان یکی از ابزارهای قدرت کشور یاد کرد و افزود: طی سال‌های گذشته نگاه به غرب در دولت حاکم بود و از ظرفیت بسیاری از کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای همسایه غفلت شده بود، درحالی‌ که دولت سیزدهم توجه زیادی به کشورهای پیرامونی دارد و در یک سال اخیر بیش از ۴۰ نفر از روسای جمهور و وزرای امور خارجه کشورها به ایران سفرکرده‌اند.


حسینی ادامه داد: در قالب این سفرها کمیسیون‌های مشترکی بین ایران و کشورهای همسایه شکل ‌گرفت و وزارت امور خارجه به ‌صورت جدی در حال تعامل برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی در کنار سایر رسالت‌های سیاسی، امنیتی و فرهنگی است.


وی با تاکید بر سیاست دولت در مردمی سازی اقتصاد، تصریح کرد: یکی از اهداف سفرهای استانی دولت تقویت اقتصاد مردمی و رونق اقتصاد رقابتی است و در همین راستا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بسیاری از استان‌ها احصا و موانع سرمایه‌گذاری نیز کاملا برطرف شده است.


معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت جهادی لازمه جبران عقب ‌ماندگی‌های سال‌های گذشته کشور است، تاکید کرد: اگر طی هشت سال گذشته هرسال ۵۰۰ هزار واحد مسکن احداث می‌ شد، امروز مشکل خاصی در بخش مسکن نبود ولی دولت مصمم است این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.


وی با اشاره به بهبود وضعیت درآمدی کشور، اذعان کرد: با وضعیت کنونی کشور امید می‌رود وضع عمومی و رفاه مردم بهتر شود و به شرایط بازنشستگان، کارمندان و کارگران رسیدگی شود.


حسینی اهمیت سرمایه‌گذاری را مورد توجه قرارداد و گفت: ایران در جنگ اقتصادی دشمن پیروز شد و آن‌ها نتوانستند ایران را در انزوا قرار دهند.


وی ادامه داد: ایران طی یک سال گذشته با عضویت در سازمان‌های فرا منطقه‌ای در حال فعال کردن بخش دیگری از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری است.


وی با اشاره به ظرفیت بالای جوانان نخبه کشور، ابراز کرد: جوانان کشور با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی بالایی در پیشرفت در تمام حوزه‌های مختلف کشور دارند و در شرایط کنونی شاهد هم ‌افزایی و همدلی در بین ارکان مختلف نظام و قوای سه‌گانه هستیم.


معاون پارلمانی رییس جمهور امروز به مناسبت هفته دولت به قم سفر کرده است و افتتاح راه نمایشگاه بین المللی قم و حضور در آیین تجلیل از کارمندان نمونه دستگاههای اجرایی استان قم از برنامه های وی در سفر یک روزه به قم است.


دیدار با خانواده شهدا و نشست با روسای دانشگاه ها و رییس پارک علم و فناوری از دیگر برنامه های حسینی در این سفر است.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>آیفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما