دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رییس جمهور کردستان دارای ظرفیت های بسیاری در بخش کشاورزی و دامداری

سنندج- ایرنا- رییس جمهور گفت: استان کردستان ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف دارد و قطب گردشگری، کشاورزی و دامداری به شمار می‌آید.


به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در بدو ورود به سنندج در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: توفیقی برای بنده است که در آستانه روز عرفه خدمت مردم غیرتمند پرتلاش، مجاهد و مقاوم استان برسم، این استان دارای ظرفیت های بسیاری در بخش های کشاورزی، معادن و دامداری بوده و قطب گردشگری است.


وی افزود: از همه مهمتر کردستان استانی دارای نیروی انسانی کارآمد و جوانان تحصیلکرده است و در تاریخ انقلاب اسلامی، با تقدیم بیش از پنج هزار شهید و ۹ هزار جانباز شناخته شده است.


رییس جمهور اظهار داشت: کردستانی ها سال های سال برغم بدخواهی های دشمنان انقلاب، در هر کوی و برزن و شهر و دیاری در مقابل آنان ایستادگی کرده و در کشور به عنوان استان با تمدن و فرهنگ شناخته شده و جایگاه مدنیت استان نشان از تاریخ ارزشمند این دیار دارد.


 وی یادآور شد: کردستان مزین به وجود سرداران رشید اسلام همانند شهید شیخ الاسلام و دیگر چهره هایی که نه فقط برای استان بلکه برای کشور مایه افتخار بوده است و ما باید این را توفیق بدانیم.


آیت الله رییسی اضافه کرد: با بررسی هایی که توسط مسوولان در این چند روز انجام شده، مشکلات استان رصد و پیشنهاداتی برای رفع محرومیت و مشکلات داده شده است و همچنین تکمیل  پروژه هایی را که در وسط راه رها شده باید به پایان برسانیم و انتظار مردم از دولت نیز این است که این پروژه ها به سرانجام برسد.


وی اظهار داشت: اتمام پروژه های نیمه تمام در برنامه دولت بوده و جزو مصوبات سفر خواهد بود و در شورای ادارای استان هم اعلام خواهد شد که هم اصحاب رسانه و هم مردم بدانند و هم مسوولانی که مسوولیت پیگیری اعلام را دارند در جریان قرار بگیرند.


وی ابراز امیدواری کرد به حق اخلاص و صفای مردم این دیار، خداوند به ما توفیق دهد که مشکلات این استان را رفع کنیم.


دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه گزارشی از مصوبات سفر از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.


از روز گذشته ۲۹ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها در نقاط مختلف استان تشکیل شده است تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی نیز دریافت شود.


کردستان بیست و هفتمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی و هیات دولت انتخاب است و بیست و ششمین سفر رییس جمهور  به خراسان شمالی بود.


استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *