دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

روز قدس سلاح برنده ای است که رژیم صهیونیستی همیشه از آن وحشت

تهران – ایرنا – سفیر اسبق ایران در لبنان با بیان اینکه تعیین روز قدس توسط امام خمینی (ره) تاثیرات بسیار شگرفی در جهان و جهان اسلام داشته است، گفت: روز قدس یک سلاح برنده‌ای است که رژیم صهیونیستی همیشه از آن وحشت داشته است و سعی می‌کند که اثرات این روز را برای خود جبران کند.


احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، با اشاره به ترس و وحشت صهیونیست‌ها از برپایی راهپیمایی روز قدس در سراسر جهان اسلام، گفت: یکی از استراتژیک‌ترین و دیپلماتیک‌ترین اقداماتی که انقلاب اسلامی و شخص حضرت امام (ره) اتخاذ کردند که اثرات بسیار عمیق و اصولی در جهان اسلام بر جای گذاشت، تصمیم نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس بود.


سفیر اسبق ایران در لبنان اضافه کرد: روز قدس نشانگر این است که اولاً قدس مسئله‌ای اسلامی است؛ نه عربی و ناسیونالیستی. دوم اینکه این یک هدف اصلی اسلامی و و دغدغه اصلی مردم مسلمان جهان است که هرساله در جهان احیا و در اذهان بیدار می‌شود.


وی با بیان اینکه این تصمیم حضرت امام (ره) تاثیرات بسیار شگرفی داشته است که دامنه و عمق آن روز به روز در جهان اسلام گسترش پیدا می‌کند، گفت: لذا من معتقدم روز قدس، انفجار نوری در جهان اسلام برای بیدار شدن مردم مسلمان جهت آزادسازی قبله اول مسلمین و همچنین تهاجم همه جانبه مردم مسلمان علیه اشغالگران رژیم صهیونیستی است.


دستمالچیان افزود: اگر چنین روزی در تقویم مشخص نمی‌شد، ممکن بود این روزها این مسائل به فراموشی برود؛ در نتیجه امام (ره) با تیزبینی و تیزهوشی بسیار تلاش کردند که این مسئله زنده باشد و در کوران حوادث و اگر قرار شد سازشی بر روی قضیه فلسطین صورت بگیرد، مسئله قدس، مسئله زنده‌ای در جهان اسلام باشد و کسی نتواند بر سر آن معامله کند.


این دیپلمات اسبق کشورمان با بیان اینکه امروز مسئله فلسطین تبدیل به یک معادله بسیار بزرگ مردمی در سراسر جهان اسلام شده است، تصرح کرد: این مسئله صهیونیست‌ها را نیز سخت تحت فشار قرار داده است.


وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چیزهایی که رژیم صهیونیستی را آزار می‌دهد و می‌تواند صهیونیست‌ها را تحت فشار قرار دهد، بیدار شدن افکار عمومی در جهان و جهان اسلام است که به شدت از این مسئله پرهیز دارد و هزینه‌های هنگفتی داشته است که ذات خبیث رژیم صهیونیستی بیدار شود.


دستمالچیان در پایان خاطرنشان کرد: روز قدس یک سلاح برنده‌ای است که رژیم صهیونیستی همیشه از آن وحشت داشته است و سعی می‌کند که اثرات این روز را برای خود جبران کند، اما موفق نمی‌شود و هر لحظه شعاع و اثر این شمشیر زهرآگین در جسم و جان رژیم صهیونیستی بیشتر می‌شود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *