دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رشد بخش دانش بنیان حوزه کشاورزی باید به ۳۰ درصد برسد

اردبیل-ایرنا- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: رشد بخش دانش بنیان حوزه کشاورزی حداقل باید به ۳۰ درصد افزایش یافته و تا پایان سال به یک رقم منطقی و عقلایی برسد.


محمد جواد عسکری که به منظور بررسی و بازدید از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان اردبیل به این استان سفر کرده است، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا درخصوص الزامات تحقق شعار سال در بخش کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اهمیت امنیت غذایی و بخش کشاورزی که هم اشتغال‌زایی و هم تولید خوبی دارد، نگاه و رویکرد کمیسیون این است که در بحث شعار سال به طور جدی ورود کند و به طور ماهیانه از دستگاه‌های متولی گزارش بگیرد.


وی اضافه کرد: در بحث تحقق شعار سال هم وزیر جهاد کشاورزی، هم وزیر نیرو،رئیس سازمان محیط زیست و به طور خاص معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری را به کمیسیون دعوت کردیم.


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ما در بخش دانش بنیان بیش از ۴ درصد رشد نداشتیم در حوزه دانش بنیان حداقل باید به ۳۰ درصد افزایش یافته و تا پایان سال به یک رقم عقلایی و منطقی برسد.


عسکری با بیان اینکه برای عملیاتی شدن و تحقق شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها پای کار بیاید، گفت: تقریبا ۳۰ تا ۳۵ درصد حوزه اشتغال کشور مربوط به بخش کشاورزی است در عین حال این بخش مشکلات عدیده‌ای دارد.


وی با بیان اینکه در گذشته مقداری نسبت به بخش کشاورزی کم کاری شده است، گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا مشکلات و حداقل برسد. خوشبختانه هماهنگی و همراهی بین کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد و تلاش می‌کنیم در یک فضای مودت، دوستی، همراهی  و هماهنگی بین وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کار را جلو ببریم.


 رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بارها اعلام کردیم اگر هر نقص و ایراد قانون هست آمادگی داریم هم قانون را اصلاح کرده و به روز کنیم و هم در راستای سیاست هایی که دولت جمهوری اسلامی و به طور خاص دولت رییسی دارد کار را عملیاتی کنیم که خروجی خوبی داشته باشد و بتوانیم به شعار سال جامعه عمل بپوشانیم.


 استان اردبیل یک استان بی‌نظیر و منحصر به فرد است/ سه ماه بعد دوباره به اردبیل سفر می‌کنیم


 عسکری همچنین درخصوص سفر اعضای کمیسیون کشاورزی به اردبیل هم گفت: استان اردبیل به دلیل اقلیم، خاک و تولیدی که دارد، یک استان منحصربه فرد و بی‌نظیر در کشور است. ما تلاش می‌کنیم یک اتفاق خوب بیفتد. در این زمینه ایراداتی که وجود دارد را احصا کردیم و در کمیسیون به کمک دستگاه‌های متولی آنها را به روز خواهیم کرد.


وی با اشاره به جلسه شب گذشته اعضای کمیسیون و مدیران ارشد جهاد کشاورزی و مسئولان استان گفت: ما در این جلسه مسائل را جمع بندی کردیم و حتما طی سه ماه آینده مجددا به اردبیل خواهیم آمد و از نزدیک مسائل را پیگیری خواهیم کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *