دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آلمان غرب بانک های روسیه را از سوئیفت خارج می کند

تهران- ایرنا- دولت آلمان پس از کشمکش های فراوان اعلام کرد که متحدان غربی توافق کردند تا بانک های روسیه را از سیستم سوئیفت خارج کنند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت آلمان اعلان داشت که متحدان غربی برای اعمال تحریم های مالی جدید علیه روسیه بخاطر حمله به اوکراین و خارج کردن بانک های روسیه از سوئیفت توافق کردند.


خبرگزاری فرانسه به نقل از دولت آلمان نوشت که متحدان غربی دسترسی بانک مرکزی روسیه به بازارها را محدود می کنند.

اورسولا فون درلاین رییس کمیسیون اروپا نیز گفت که اتحادیه اروپا همراه با آمریکا و دیگر شرکای غربی قصد اعمال تحریم های بیشتری علیه روسیه را دارد که شامل قطع کردن دسترسی شماری از بانک های روسیه به سیستم سوئیفت می شود.

سوئیفت (SWIFT) ” مخفف ( Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication ) “جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی ” است که در ماه مه ۱۹۷۳ میلادی توسط ۲۳۹ بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه اندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روشهای ارتباطی غیر استاندارد کاغذی و یا از طریق Telex در سطح بین المللی با یک روش استاندارد شده جهانی بود.


در حال حاضر بیش از ۹۷۰۰ بانک و موسسه مالی در ۲۰۹ کشور عضو جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی هستند. در سال ۲۰۰۱ بیش از ۵/۱ بیلیون پیام از طریق سیستم سوئیفت در سطح جهان مبادله گردیده است.


مرکز اصلی شبکه سوئیفت در کشور بلژیک بوده و طبق قوانین آن کشور عمل مینماید و کشورهای آمریکا، هلند، انگلیس و هنگ کنگ به عنوان مراکز پشتیبان اعضاء فعالیت دارند. سوئیفت در هر کشوری دارای یک SAP یعنی نقطه دسترسی به سوئیفت می باشد که توسط موسسه سوئیفت کنترل می شود (در ایران SAP در بانک مرکزی واقع گردیده است). سیستم سوئیفت جهت ارسال و دریافت هرگونه پیام ارزی در بین واحدهای ارزی بانکهای داخل کشور و بانکهای خارج از کشور مورد استفاده قرار می گیرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *