دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نذرواره علوی با طبخ و توزیع ۱۱ هزار پرس غذا میان نیازمندان در

زنجان – ایرنا – مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از طبخ و توزیع  ۷۲ دیگ غذا میان نیازمندان خبر داد و گفت: به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و به همت مرکز نیکوکاری حضرت ابوالفضل (ع) زنجان، ۱۱ هزار پرس غذای نذری با مساعدت خیرین بین نیازمندان توزیع می‌شود.


روح‌الله صالحی روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه به رغم شرایط کرونایی و مشکلات معیشتی و اقتصادی، کمک های خیرخواهانه مردم و نیز خیران، در دستگیری از نیازمندان همچنان ادامه دارد، افزود: پخت و توزیع ۱۱ هزار پرس غذا در قالب نذرواره علوی برای نیازمندان هم، با الگوگیری خیران از امام علی (ع) که همواره از نیازمندان دستگیری می‌کردند، انجام می شود. 


وی با اشاره به اینکه استان زنجان، در امور خیرخواهانه، همیشه فعالیت های مناسب دارد، افزود: زنجان به عنوان یکی از استان های پیشرو در ترویج امور خیر و احسان درسطح کشور بوده و مصادیق متعددی آن را به دیار کریمان و بهشت خیران شهره کرده است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، گفت: خیران، مشارکت بسیار مطلوبی را در برنامه‌های کمیته امداد استان دارند. 
صالحی با بیان اینکه در ۱۱ ماه گذشته در حوزه مشارکت های مردمی، کمک های مومنانه خیران در بخش های مختلف، نزدیک به ۱۶۰ میلیارد ریال بود، اظهار داشت: قدردان همت شهروندان خیر هستیم و خود را مدیون آنها می دانیم.
وی از فعالیت ۱۵۹ مرکز نیکوکاری در سطح استان، خبر داد و گفت: ۵۵ مرکز نیکوکاری هم به صورت تخصصی، فعالیت می‌کنند. 


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، با تاکید بر اینکه، مدیریت امور خیر و احسان، با ایجاد و توسعه شبکه منسجم، انجام می گیرد، اظهار داشت: با همتی که در سطح استان، وجود دارد، امور مربوطه در حوزه کاری کمیته امداد، با دقت و توجه خاصی انجام می شود که طرح اکرام ایتام از آن جمله است. 
 صالحی با بیان اینکه ما هیچ فرزند بدون حامی در کمیته امداد استان نداریم، تصریح کرد: میانگین سرانه دریافت ماهیانه ایتام در استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که 2 برابر متوسط کشوری است.
 وی سرانه دریافتی مشمولان طرح محسنین را هم ۴۳۰ هزار تومان و بالاتر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم، این رقم‌ها، ارتقا یابد چون معتقدیم کار کمیته امداد تکریمی است نه ترحمی.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، با اشاره به اینکه در بخش صدقات ۱۰۳ درصد تحقق برنامه داریم افزود: نزدیک به ۲۸ هزار خانوار، با جمعیتی معادل ۵۴ هزارو ۵۰۰ نفر مشمول داریم،که با رویکرد کرامت بخشی، به این خانواده ها خدمات می دهیم.
صالحی وجود مراکز نیکوکاری را موجب کرامت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد عنوان کرد.



 ۳۲ واحد مسکن اقامتی رایگان ۲ ساله برای زوج‌های نیازمند احداث می‌شود
 رییس هیئت عامل مرکز نیکوکاری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) زنجان، هم با تشریح جزئیات بیشتری از نذرواره علوی  طبخ و توزیع غذا بین نیازمندان گفت:  در سالروز میلاد مولا علی (ع) و همزمان با سراسر کشور، در ۶۰ شهر و استان، در زنجان هم  با تأسی از اقدام  حضرت علی (ع) در دستگیری از نیازمندان، ۷۲ دیگ غذا برای توزیع بین خانواده های کم برخوردار و نیازمند، طبخ می شود.


 علی جعفری با بیان اینکه در مجموع در سراسر کشور، یک هزار و ۱۱۰ دیگ غذای نذری برای توزیع بین نیازمندان طبخ می شود، افزود: نذرواره غذای علوی در زنجان، در امامزاده سید ابراهیم (ع) تهیه و به خانه مددجویان ارسال می شود.
رییس هیئت عامل مرکز نیکوکاری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) زنجان، همچنین با اشاره به برخی از برنامه های مرکز نیکوکاری حضرت ابوالفضل (ع) زنجان گفت: در همه زمینه ها فعالیت داریم که تهیه غذای گرم برای نیازمندان، تهیه جهیزیه، دارو، ساخت و تعمیر خانه برای نیازمندان، اعزام رایگان نیازمندان به زیارت مشهد و فراهم کردن ازدواج آسان برای نیازمندان از آن جمله است.
جعفری افزود: توزیع  یک هزار و 500 بسته معیشتی، توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذا در ایام ماه رمضان، محرم و صفر، دریافت نان مهربانی توسط هزار خانوار نیازمند بصورت روزانه با ارائه کارت ویژه در نانوایی های مشخص شده، اعزام ۲ هزارو ۵۰۰ نفر به صورت رایگان به مشهد مقدس، تنها بخشی از اقدامات انجام شده این مرکز، در راستای خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان است.
 وی خانواده های تحت پوشش مرکز نیکوکاری را ۳ هزارو ۶۰۰ خانوار عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۸۰ درصد از آنها، مددجوی مشترک این مرکز و کمیته امداد هستند.


رییس هیئت عامل مرکز نیکوکاری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) زنجان، از ساخت ۳۲ واحد مسکن اقامتی  رایگان، برای زوج‌های نیازمند با اقامت رایگان ۲ ساله، در آغاز زندگی مشترک خبر داد و گفت: زمین این واحدها از طریق مسکن شهرسازی تامین شده است.
وی تعداد مسکن ساخته شده برای نیازمندان توسط مرکز نیکوکاری در سال جاری را ۶ مورد عنوان کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *