دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

خرید بیمه شخص ثالث خودرو و موتور در زمستان ۱۴۰۰ بدون هیچ دردسر

تهیه بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت هم مانند بیمه شخص ثالث خودرو اجباری است، اما بیمه شخص ثالث در میان موتورسوارها نسبت به افرادی که اتومبیل دارند، با استقبال کمتری مواجه شده است.


طبق آمار رسمی، از ۱۱ میلیون موتورسوار در کشور تنها ۹ میلیون از آنها دارای بیمه شخص ثالث موتورسیکلت هستند. این آمار نشان می‌دهد علی‌رغم اجباری بودن بیمه شخص ثالث، حدود۸۰٪ از موتورسواران، موتور سیکلت خود را بیمه شخص ثالث نمی‌کنند. از طرفی آمار قابل توجهی، یعنی حدود یک سوم، از تصادفات را تصادفات موتورسواران تشکیل می دهند. به گفته سلیمانی، مدیر کل بیمه مرکزی، این جرایم دیرکرد نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان می‌شود. اما با بخشودگی این جریمه‌ها امید است که تمایل دارندگان موتورسیکلت به تمدید و یا تهیه بیمه‌نامه خود ترغیب شده و فرهنگ‌سازی بیشتر و موثرتری در این خصوص انجام شود. با توجه به آمارهای منتشر شده در سال‌های گذشته، موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهر در حال تردد هستند، حدود ۹۰ درصد آن‌ها بیمه موتورسیکلت را تهیه نکرده‌اند. بیمه موتور خسارت‌های ایجاد شده در حادثه را توسط شرکت بیمه پرداخت می‌کند. همچنین خسارت‌هایی که با نقص عضو، هزینه‌های درمان و فوت همراه باشد هم تحت پوشش این بیمه نامه قرار خواهد گرفت.



بیمه موتور به طور کلی به سه حالت کلی تقسیم شده و تحت پوشش قرار می‌گیرند. این خسارت‌ها شامل:


خسارت مالی شخص ثالث


خسارت جانی به راننده


خسارت جانی به شخص ثالث




در بیمه نامه موتورسیکلت برخی از حوادث تحت پوشش قرار خواهند گرفت :


برخورد یا تصادف موتور با هر گونه جسم ثابت یا متحرک


پرداخت دیه فوت یا نقص عضو


خسارت‌های محموله و بار موتور به شخص ثالث


هرگونه خسارت مالی وارد شده به شخص ثالث


هزینه‌های درمان شخص ثالث در صورت بروز حادثه




نرخ پایه بیمه موتور با توجه به تعداد سیلندرها محاسبه خواهد شد. به طور کلی موتور سیکلت‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شود.




حق پایه بیمه موتور از سوی بیمه مرکزی اعلام می‌شود و همانطور که اشاره شد عوامل مختلفی مانند: تعداد سیلندر موتور، سال ساخت، پوشش مالی و ساختار موتور بر روی قیمت نهایی بیمه شخص ثالث موتور تاثیرگزار است. مبلغ پایه بیمه شخص ثالث موتور در سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است:




با توجه به نوع موتورسیکلت قیمت‌های بیمه موتور متفاوت بوده و هر دسته بندی نسبت به دیگری قیمت بالاتری دارد. دقت کنید که علاوه بر نرخ پایه و پوشش مالی، تخفیف عدم خسارت و جریمه دیرکرد نیز بر روی نرخ پایه حق بیمه تاثیر گزار است. همانطور که می‌دانید تخفیف عدم خسارت باعث کاهش هزینه و قیمت بیمه موتور سیکلت خواهد شد.



با توجه به عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه موتورسیکلت، همان طور که متوجه شده اید، عوامل تعداد سیلندر و نوع و ساختار موتور عوامل ثابتی هستند که در نرخ بیمه موتور سیکلت تاثیر می گذارند پس جهت برخورداری از ارزان ترین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، بیمه گزار باید بیمه موتورسیکلت خود را قبل از اتمام سررسید آن تمدید نماید تا مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نشود. ضمنا با برخورداری از سقف تخفیف عدم خسارت و انتخاب کمترین پوشش انتخابی نیز می توان، قیمت بیمه موتورسیکلت را کاهش داد. شما می‌توانید با استعلام قیمت بیمه موتور از سامانه‌های فروش آنلاین بیمه و مقایسه قیمت شرکت‌های بیمه‌گر، خرید بیمه موتور  را از لینک زیر تجربه نمایید:



انتخاب بهترین بیمه موتور سیکلت را می‌توان یکی از دغدغه‌های موتورسوارها دانست. با توجه به اینکه در خرید حضوری شرایط برای مقایسه و استعلام شرکت‌های بیمه‌ای وجود ندارد، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای تهیه این بیمه نامه به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم بیمه دات کام ( https://bimeh.com/ )  اقدام کنید.



خرید بیمه شخص ثالث خودرو و موتور در زمستان ۱۴۰۰ بدون هیچ دردسر!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *