دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اگر به فیلم اکشن علاقه دارید این ۳فیلم را ببینید

تقریبا می‌توان گفت تعداد فیلم های اکشن خوب که سالانه ساخته می‌شوند نیمی از کل سینما را تشکیل می‌دهد. جذابیت و جلوه‌های جذابی که در ساخت فیلم های اکشن به کار گرفته می‌شود دیدنی و قابل تحسین هستند و شاید این یکی از دلایلی باشد که سبک فیلم‌ها طرفداران زیادی دارند.


در ادامه قصد داریم نگاهی داشته باشیم به 3 فیلمی که عاشقان فیلم های اکشن نباید از دست بدهند!



فیلم سینمایی “نابخشودنی” با نام انگلیسی The Unforgivable یک درام محصول سال ۲۰۲۱ آمریکا با فیلم‌نامه‌ای از کریستوفر مک‌کوری، براساس مینی سریال انگلیسی به نام نابخشوده ۲۰۰۹ ‌است. در این فیلم ساندرا بولاک نقش زنی را بازی می‌کند که پس از گذراندن مدت حبس به دلیل ارتکاب جنایتی خشن، سعی در بازسازی زندگی خود دارد.  وایولا دیویس، اشلینگ فرنچوسی، راب مورگان، وینسنت دن آفریو، جان برنثال، ریچارد توماس و لیندا ایمند در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. فیلمبرداری این فیلم که به عنوان محصول مشترک آمریکایی-آلمانی تولید شده‌ در فوریه سال ۲۰۲۰ در ونکوور آغاز شد و پس از توقف به دلیل دنیاگیری کووید ۱۹، در ماه اکتبر به پایان رسید.


این اثر دومین همکاری ساندرا بولاک (Sandra Bullock) با نتفلیکس است. بولاک که در فیلم آخرالزمانی Bird Box “جعبه پرنده”، نقش مادری تلاشگر و از خودگذشته را به مخاطب ارائه داد، در این اثر نیز نقش خواهری فداکار را بازی می‌کند و در قالب یک تیپ قوی فرو می‌رود. “نابخشودنی” سراسر تروما و تلخی است و در خلق این لحن سرد، تلاشی قابل قبول را از خود ارائه می‌دهد. قصه‌ای است پرتکرار در دل داستان‌های واقعی و سینمایی، اتفاقاتی که در جای‌جای دنیا قابل درک و تامل هستند و می‌توانند روح‌ و روان مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند. روث با بازی ساندرا بولاک، بعد از ۲۰ سال به جرم قتل کلانتر، از زندان آزاد می‌شود. او بعد از آزادی باید به زندگی بازگردد و به‌دنبال خواهرش برود. همزمان فرزندان پلیس کشته شده هم از آزادی روث باخبر می‌شوند و در صدد انتقام برمی‌آیند.


روث مرکز گرانشی فیلم است و زندگی افراد دیگری که تحت تاثیر مرگ کلانتر قرار گرفته‌اند، در اطراف او می‌چرخد. او با شخصیت‌پردازی مبتکرانه و مبتنی بر واقعیت هم به‌عنوان یک قربانی و هم یک شرور ترسیم می‌شود، کاراکتری که به ‌لطف قدرت بولاک، مخاطب‌اش را گیج می‌کند و در اعماق روح بیننده، جایی را برای دلسوزی پیدا می‌کند.


محتوایی که “نابخشودنی” فرم‌اش را روی آن بنا نهاده، حفاظت از خانواده است. روث برای محافظت از خواهرش، به زندان می‌رود. پدر کاترین برای نگه‌داری از او اجازه‌ی دیدار به روث را نمی‌دهد. استیو تا زمانی‌که همسرش به او خیانت نکرده است، به‌دنبال انتقام پدرش نمی‌رود. فیلم نمایشی از داشته‌های ارزشمند انسان‌ها است، مسائلی که تا سرحد مرگ، آدم‌ها به‌دنبال محافظت از آن‌ها برمی‌آیند. The Unforgivable این تفکر را به‌طرزی قدرتمندانه در فیلم جای داده است و آنقدر آرام این جهان‌بینی را پیش می‌برد که مخاطب محو دنیای سیاه اثر می‌شود. این نمایش با اینکه فاقد پیچیدگی‌های فیلم‌های پس از زندان است و با پایان غیرتاثیرگذاری روبه‌رو می‌شود اما همان سکانس‌های ابتدایی‌اش کافی است تا که تلاش‌های انسانی برای بازگشت به زندگی را در روان مخاطب بنشاند و تروماتیک‌وار یک جهان‌بینی نوردیک از دنیای واقعی را دراماتیزه کند.





اگر به فیلم اکشن علاقه دارید، این ۳فیلم را ببینید!



داستان درباره “سونگ گیو” رئیس بانکی در بوسان است که در حال رساندن دخترش “هه این” به آزمون ورودی دانشگاه است. در مسیر تماس ناشناسی روی گوشی “هه این” به او می‌گوید که یک بمب در زیر صندلی‌اش قرار دارد و اگر ماشین متوقف و پیاده شود، بمب نیز منفجر می‌شود…




فیلم سینمایی “هفت زندانی” با نام انگلیسی 7 Prisoners به کارگردانی الکساندر موراتو در سال 2021 ساخته شده. جوسیاس دوارته، ویتور جولیان، کریستین مالهیروس و سیسیلیا هومم دو ملو در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. “هفت زندانی” که تولید شبکه نتفلیکس است عنوان بهترین فیلم به زبان خارجی را از «جشنواره فیلم ونیز» در کارنامه خود دارد. ماتئوس هجده ساله، برای فراهم کردن زندگی‌ای بهتر برای خانواده‌اش، شغلی در یک محل دفن زباله در سائو پائولوی برزیل پیدا می‌کند و سپس درگیر دنیای پرخطر قاچاق انسان می‌شود… این اثر از بهترین فیلم‌هایی است که به بررسی بی‌عدالتی در جامعه پرداخته.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *