دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بررسی عوامل مؤثر بر قیمت ورق استیل

برای رفع دغدغه خرید ورق استیل و دریافت مناسب‌ترین قیمت ورق استیل، در ابتدا باید با انواع مختلف این محصول آشنا شوید. برای خرید، ابتدا باید نیاز صنعت خود را به خوبی بدانید و سپس با آگاهی نسبت به کاربرد انواع ورق استیل بگیر و نگیر، تصمیم‌گیری نمایید. 


به گزارش ایسنا به نقل از فولادسل، در این نگارش به این موضوعات می‌پردازیم که ورق استیل چیست؟ همچنین به معرفی فولادسل، یکی از بزرگترین توزیع‌کنندگان ورق استیل ایران، می‌پردازیم.


اگر انواع ورق‌های استیل را در بازار آهن جستجو کرده باشید، احتمالاً با قیمت‌های مختلفی مواجه شده‌اید. شاید برایتان سؤال باشد که دلیل این تفاوت قیمت چیست و چه عواملی روی قیمت ورق استیل اثرگذار هستند؟


در پاسخ به این سؤال باید بگوییم قیمت ورق استیل بر مبنای ضخامت و آلیاژ سازنده آن متفاوت است. عوامل مختلفی همچون گرید، ضخامت ورق، نوع ورق و برند تولیدکننده آن است. علاوه بر موارد گفته شده، در سال‌های اخیر، نوسانات قیمت ارز همواره بر قیمت انواع ورق فولادی، مؤثر بوده است. 


قیمت ورق استیل نگیر یا همان ورق نگیر که به ورق ضد زنگ هم مشهور است، به علت مصرف بالاتر در بازار گران‌تر از بقیه می‌باشد. قیمت ورق استیل نگیر بسته به گرید، ضخامت و کیفیت کارخانه سازنده متفاوت می‌باشد. عناصر تعیین‌کننده در قیمت ورق استیل، نیکل در اولویت اول و کروم در اولویت دوم می‌باشد.


ورق نگیر به ورق‌های گرید 300 گفته می‌شود. این ورق برخلاف ورق استیل بگیر فاقد خاصیت مغناطیسی است. این ورق‌های استیل نیز تنوع زیادی دارند و در صنایع گسترده و بی‌شماری به کار می‌روند. استیل نگیر یا آستنیتی از جمله فلزات بسیار پرکاربرد در صنعت است. آستنیت که نام آن از یک پژوهشگر انگلیسی گرفته شده است، فازی از آلیاژ کربن-آهن است. ریزساختار آستنیت را می‌توان از پرکاربردترین آلیاژهای فولاد ضدزنگ دانست.


قیمت ورق استیل بگیر بسته به گرید، ضخامت و کیفیت کارخانه سازنده متفاوت می‌باشد. عناصر تعیین‌کننده در قیمت ورق استیل، نیکل در اولویت اول و کروم در اولویت دوم می‌باشد.


آلیاژها با توجه به جنس‌شان به سه دسته کلی فولاد کربنی، فولاد آلیاژی و فولاد زنگ‌نزن تقسیم می‌شوند. در بازار داخلی آلیاژ ضد زنگ با نام استیل شناخته می‌شوند. سری 400 ورق‌های استنلس استیل، ورق استیل بگیر محسوب می‌شوند و خاصیت مغناطیسی دارند. این ورق، آلیاژی از جنس ضد زنگ و یکی از پرکاربردترین آلیاژها می‌باشد که به دلیل خاصیت مغناطیسی استیل بگیر نامیده می‌شود.


معروف‌ترین گریدهای ورق استیل بگیر، 410، 420 و ورق استیل 430 هستند. این ورق‌ها مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارند و به همین دلیل به وفور در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.


بررسی عوامل مؤثر بر قیمت ورق استیل


ورق استیل، به ورقی گفته می‌شود که پایه اصلی آن آهن است، اما آلیاژهای دیگری نیز دارد. این آلیاژها برای بهبود خواص مکانیکی ورق استیل، از جمله شکل‌پذیری، جوش‌پذیری و سختی به آن افزوده شده‌اند. بارزترین ویژگی ورق استیل، مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است.


از دیگر ویژگی‌های ورق استیل این است که در برابر دماهای بالا و پایین، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. به طوری که می‌تواند دماهای 1000+ تا 200- سانتی‌گراد را به خوبی تحمل کند. ورق استیل در ساختار خود، میزان کمی کربن دارد. این مقدار به 2 درصد می‌رسد. توجه داشته باشید که هرچقدر میزان کربن در ورق استیل بیشتر باشد، انعطاف‌پذیری آن کاهش پیدا کرده و مقاومت ورق افزایش پیدا می‌کند.


به طور کلی ورق‌های فولادی به دو دسته فولاد ساده و استیل ضد زنگ تقسیم‌بندی می‌شوند.


بررسی عوامل مؤثر بر قیمت ورق استیل


فولادسل که از سال 1389 فعالیت خود را آغاز نموده است، معیارهای تأمین‌کننده حرفه‌ای را دارد. از جمله این معیارهای عبارتند از:


فولادسل، با ایجاد واحد مهندسی فروش و جذب کارشناسان متخصص تلاش می‌کند تا پیش از اینکه فروشنده محصول باشد مشاور خریداران برای انتخابی مناسب و هزینه مقرون به صرفه باشد. ایجاد واحد کنترل کیفیت QC و ایجاد شرایط خرید اعتباری (LC) از گام‌های مؤثر در این زمینه است.


فولادسل این امکان را برای مشتریان خود فراهم نموده است. هر یک از مشتریان با مراجعه به کلیه بانک‌های سراسر کشور می‌توانند نسبت به گشایش LC داخلی به ذی‌نفعی این شرکت، از مزایای فروش اعتباری در بازه‌های زمانی یک تا 6 ماه بهره‌مند گردند. همچنین سایر روش‌های اعتباری و خرید اقساطی، قابل توافق است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *