دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چین امسال ۶ فضانورد دیگر به فضا خواهد فرستاد

به گفته آژانس فضایی سرنشین دار چین، چین امسال دو خدمه را برای هدایت ایستگاه فضایی تیانگونگ به فضا پرتاب خواهد کرد.


به گزارش ایسنا و به نقل از چاینادیلی، آژانس فضایی سرنشین دار چین، برنامه‌های ماموریت سرنشین دار «شنژو ۱۶» و «شنژو ۱۷» را امروز منتشر کرد و گفت که فضانوردان ماموریت «شنژو ۱۶» در ماه مه عازم ایستگاه فضایی تیانگونگ خواهند شد در حالی که همتایان آنها در ماموریت «شنژو ۱۷» در ماه اکتبر به سمت این پایگاه عظیم مداری پرواز خواهند کرد.


هم اکنون فضانوردان ماموریت «شنژو۱۵» در این ایستگاه فضایی حضور دارد. فضانوردان ماموریت شنژو ۱۵ شامل فرمانده فی جونلونگ(Fei Junlong) همراه با دنگ چینگ مینگ(Deng Qingming) و ژانگ لو(Zhang Lu) هستند.


خدمه هر دو ماموریت جدید چین(«شنژو ۱۶» و «شنژو ۱۷») متشکل از سه فضانورد خواهند بود و توسط یک موشک حامل «لانگ مارچ ۲ اف» از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در شمال غربی چین پرتاب خواهند شد. به گفته این آژانس، هر خدمه برای انجام پیاده‌روی‌های فضایی و کارهای علمی و فناوری به مدت شش ماه در ایستگاه خواهند ماند و سخنرانی‌هایی نیز ارائه خواهند کرد.


علاوه بر این، سفینه فضایی باری رباتیک تیانژو ۶ در ماه مه برای تحویل لوازم مورد نیاز، لباس‌های پیاده‌روی فضایی، محموله‌های آزمایشی، قطعات یدکی و سوخت به تیانگونگ ارسال خواهد شد.


تیانگونگ اکنون شامل ماژول اصلی تیانهه، آزمایشگاه‌های علمی ونتیان و منگتیان، فضاپیمای ماموریت شنژو ۱۵ و فضاپیمای باری تیانژو ۵ است.


تاکنون چهار گروه از فضانوردان چینی در داخل این ایستگاه زندگی و کار کرده‌اند. خدمه فعلی – سه عضو مأموریت شنژو ۱۵- در نوامبر سال گذشته میلادی وارد شدند. آن‌ها هفته گذشته اولین پیاده روی فضایی خود را برای نصب تجهیزات در خارج از ایستگاه انجام دادند.


روز نهم فوریه دو فضانورد چینی(فی جونلونگ و ژانگ لو) برای یک پیاده‌روی فضایی هفت ساعته، به بیرون از ایستگاه فضایی تیانگونگ این کشور حرکت کردند تا نخستین ماموریت شنژو ۱۵ را انجام دهند. فی و ژانگ در طول پیاده‌روی فضایی، پمپ‌های بیرونی را نصب کردند تا به کنترل حرارت و عملکرد ماژول آزمایشی و دستگاه علمی نصب‌ شده روی آن کمک کنند.


یکی از دلایلی که چین به ساخت ایستگاه فضایی خود روی آورده این است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به قدرت اصلی فضایی تبدیل شود تا با رقبای خود از جمله ایالات متحده، روسیه و آژانس فضایی اروپا همگام شود و پیشرفته‌ترین ایستگاه فضایی را که به دور زمین می‌چرخد، ​​ایجاد کند.


علاوه بر یک ایستگاه فضایی، چین همچنین در حال برنامه‌ریزی برای ساخت پایگاهی در ماه است و سازمان فضایی ملی این کشور اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۹ یک ماموریت سرنشین‌دار به ماه را پرتاب کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *