دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

صندوق خطرپذیر در حوزه پتروشیمی تاسیس می شود

با انعقاد موافقت‌نامه‌ای میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و یک شرکت سرمایه‌گذاری، صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) به منظور تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان صنعت پتروشیمی تاسیس می‌شود.


به گزارش ایسنا، طی”http://isna.ir/xdN9jc”> برگزاری مراسمی در محل ساختمان معاونت علمی،  موافقت نامه همکاری میان روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی،‎ فناوری و‎اقتصاد‎ دانش بنیان رئیس‌‎جمهوری‎ و‎ علی‌عسگری مدیر شرکت سرمایه‌گذاری حوزه پتروشیمی به امضا رسید.


موضوع این موافقت‌نامه همکاری در ‎زمینه سرمایه ‎گذاری، توسعه فناوری و کارآفرینی، با محوریت ارتقای بهره ‎وری، افزایش ظرفیت فناورانه و توسعه‌ای برای حل مسائل و چالش‌‎های تولید و خدمات در زمینه تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی و خلق ارزش سالانه تا ۲ میلیارد دلار و دانش‌بنیان در زنجیره صنعت پتروشیمی است.


این موافقت‌نامه اهدافی چون تاسیس صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) به منظور تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان صنعت پتروشیمی با سرمایه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی و تعریف مگاپروژه‎‌های دانش ‎بنیان در داخل واحدهای تحقیق و توسعه هلدینگ و کمک به پیشبرد آن از طریق ایجاد همکاری با شرکت‎‌های دانش‎‌بنیان (شروع ۵ مگاپروژه) را دنبال می‌کند.


ایجاد ارتباط مؤثر و فعالانه میان هلدینگ و شرکت‌های دانش ‎بنیان با هدف رفع نیازهای صنعتی به تعداد ۱۰۰عدد،  شناسایی و ایجاد زنجیره ارزش و توسعه محصولات جدید فناورانه با استفاده از توسعه پارک‌های پتروشیمیایی، تامین خوراک، تجهیزات، دانش‎ فنی و غیره در هلدینگ به کمک شرکت‎های دانش‌‎بنیان و فناور با هدف توسعه ۵۰ محصول جدید فناورانه از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *