دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حسینی کیمسیون تلفیق با توجه به واقعیات با کلیات بودجه ۱۴۰۲

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات این لایحه در جلسه عصر کمیسیون گفت که اعضای کمیسیون تلفیق با در نظر گرفتن مجموعه شرایط و واقعیات به کلیات بودجه سال آینده رای دادند.


به گزارش ایسنا، سید شمس الدین حسینی در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ ضمن تشکر از اعضای کیمسیون تلفیق و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: کمیسیون تلفیق در طول ۴ روز گذشته و در سه نوبت به بررسی کلیات لایحه بودجه سال آینده پرداخت.


وی توضیح داد: طبق آیین نامه داخلی مجلس رسیدگی به لایحه بودجه دو شوری است بدان معنا که ابتدا کلیات لایحه در کمیسیون تلفیق بررسی و گزارش آن به صحن علنی ارائه می شود، سپس در صورت تصویب کلیات در صحن علنی، کمیسیون وارد شور دوم یعنی رسیدگی به جزییات بودجه می شود.


رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق در بررسی کلیات لایحه بودجه مطابق با آیین نامه پیش رفت؛ منابع و مصارف بودجه عمومی و شرکت های دولتی و اعتبارات استانی و همچنین منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها به دقت مورد بررسی قرار گرفت لذا نمایندگان عضو کمیسیون با شناخت کافی و بر اساس گزارش های سازمان برنامه و بودجه و وزرای مختلف اقتصاد، نفت، بهداشت و کار و رییس بانک و گزارش های  مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات و اتاق بازرگانی ‌و تعاون رای خود را اعلام کردند. این گزارش ها فرصتی فراهم کرد تا نمایندگان با اطمینان خاطر درباره لایحه رای دهند.


وی ادامه داد: کلیات لایحه با رای ۷۰ درصدی به تصویب کمیسیون تلفیق رسید؛ ما با در نظر گرفتن مجموعه شرایط و واقعیات به کلیات رای دادیم. هیچ کسی ادعا ندارد که لایحه بودجه ارائه شده مطلوب است لذا ما با در نظر گرفتن شرایط موجود، کلیات بودجه را معقول دیده و به آن رای دادیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *