دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

طهماسبی عرضه خودرو در بورس با حذف واسطه ها به نفع مردم عمل می

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با عرضه خودرو در بورس کالا، حذف واسطه ها و دلال ها به نفع مردم را شاهد هستیم که بر این اساس مردم، حاکمیت و وزارت صمت با خودروساز بهتر می توانند برای کاهش قیمت به نتیجه برسند.


فرهاد طهماسبی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با اینکه تجربه قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت تا چه اندازه موفق بوده است، بیان کرد: شورای رقابت در بحث عرضه خودرو نمی تواند نقشی ایفا کند و فقط قیمت گذاری می کند.


قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت فرایند موفقی نبوده است


وی افزود: در قیمت گذاری هم اگر عرضه با تقاضا همخوانی نداشته باشد، تصورم این است که دوباره فاصله بین قیمت گذاری شورای رقابت با بازار و کشش بازار، سودی می شود که شامل دلّال می شود و به دست خودروسازهم نمی رسد و کمتر هم می شود فرآیندی تعریف کرد که به دست خودروساز برسد و باز هم فشار این روش بر دوش مردم است و تصورم این است که خیلی فرایند موفقی نبوده است.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با اینکه ارائه خودرو در بورس تا چه اندازه می تواند جایگزین ضعف های سابق شود، گفت: این روش درصدی را پوشش می دهد، اما رفع اشکال نمی کند. بالاخره در بورس هرچه باشد به خودروساز می رسد و آن وقت دیگر طرف مردم فقط خودروساز است و دلال ها از وسط جمع می شوند و از این بابت روش خوبی است.


با عرضه خودرو در بورس بهتر می توان شاهد کاهش قیمت بود


طهماسبی همچنین در رابطه با تاثیر عرضه خودرو در بورس عنوان کرد: داد دلال ها که در می آید یعنی افزایش قیمت کاذبی که به جیب دلال ها می رفت حذف می شود و یا اینکه به دست خودروساز می رسد و حال مردم، حاکمیت و وزارت صمت با خودروساز بهتر می توانند به نتیجه ای برسند که کاهش قیمتی را شاهد باشند تا اینکه بخواهد دست دلال باشد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *