دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ود ۶۴۵ هکتار جنگل دستکاشت در شهرستان بهار

ایسنا/همدان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار از وجود ۶۴۵ هکتار جنگل دستکاشت در این شهرستان خبر داد.


مهدی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان بهار دارای ۴۲ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی بوده که ۶۴۵ هکتار آن به جنگل دستکاشت اختصاص دارد و شهرستان دارای جنگل طبیعی نیست.


وی در ادامه با اشاره به پویش بذرکاری مرتعی در شهرستان بهار مطرح کرد: روز گذشته با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان و مسئولان شهرستان و نیز همیاران طبیعت و دانش آموزان مدرسه ابن سینا در روستای چایان بهار ۴۰ هکتار کشت بذر ارژن و بادامک انجام شد.


محمدی هدف از کشت بذر ارژن و بادامک(بادام‌کوهی) را  افزایش توسعه فضای سبز و مقاوم بودن آن به کم آبی دانست و تصریح کرد: بادامک درختچه‌ای سبز رنگ با گل‌هایی سفید رنگ بوده که در شیب ملایم کوهستان‌ها رشد داشته و دارای خواص درمانی و دارویی بسیاری است و از ساقه آن نیز در سبد باقی استفاده می‌کنند.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار یادآور شد: سال گذشته نیز ۵۰ هکتار بذر کاری مرتعی در روستای آق بلاق لتگاه کشت شد.


محمدی در ادامه از کشت ۱۰۰ هکتار گیاه دارویی موسیر در مراتع پنج روستای این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان کشت موسیر در مراتع روستاهایی چون دهنو، چایان، وهنان، حیدره قاضی خان و فسیجان به صورت مشارکتی با هدف اصلاح و احیاء مراتع و تقویت بهره برداران و روستائیان از نظر اقتصادی انجام شده است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *