دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزیر کشور زائران اربعین از مرزهای جدید تمرچین و باشماق استفاده

آبادان – ایرنا – مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: خدمت‌رسانی و تردد زایران اربعین از پایانه شلمچه به عراق به صورت منظم در انجام است و مشکل عبور زایران اتباع خارجی نیز در حال پیگیری است.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سعید محمد روز سه‌شنبه در بازدید از پایانه مرزی شلمچه و نحوه خدمت‌رسانی و تردد زایران، بیان کرد: از سه ماه پیش ارکان دولت با یکدیگر هماهنگی‌ خوبی در خصوص خدمت رسانی به زایران اربعین انجام دادند.


وی افزود: در جهت حل مسایل و مشکلات زایران تصمیمات خوبی اتخاذ شده و امروز در بازدیدی که داشتیم شاهد بودیم که دستگاه‌ها به ویژه سازمان منطقه آزاد اروند ‌اقدامات خوبی نسبت به مسوولیت‌های انجام شده انجام داده‌اند و این باعث شده تا مشکلات زوار به حداقل برسد.


دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: اقدامات رفاهی بسیار خوبی در داخل ایران انجام شده و همچنین همکاران ما در منطقه آزاد اروند نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم نظیر آسفالت‌، ایجاد سایبان و مه پاش در شلمچه عراق برای رفاه حال زایران اقدامات موثری صورت داده‌اند که جای تشکر و قدردانی دارد.


محمد، با بیان اینکه امسال با وجود گرمی هوا نسبت به سال‌های گذشته وضعیت زوار بهتر و تردد در مرز روان‌تر است، ادامه داد: مشکلی که امروز شاهد آن بودیم بحث جلوگیری از تردد اتباع خارجی توسط دولت عراق است.


وی افزود: برخی اتباع خارجی با توجه به وضعیت مالی خود، برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی عبور زمینی از مرزهای ایران را انتخاب می‌کنند اما دولت عراق بر تردد هوایی آنها تاکید دارد.


محمد ادامه داد: در تماس با وزارت خارجه و وزارت کشور، با طرف عراقی مذاکراتی صورت گرفت و این قول به ما داده شد تا به‌صورت گروهی بتوانیم زایران خارجی اربعین را هم از مرز شلمچه عبور دهیم که این امر مستلزم صدور دستور از طرف مسوولان عراقی است.


دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: اگر این قول که به ما داده شد، عملی شود تا حدود زیادی مسایل اتباع خارجی برطرف می‌شود، چرا که هم اکنون زایران خارجی که هم اکنون در مرز شلمچه حضور دارند در شرایط سختی قرار دارند.


وی ادامه داد: شرایط مرز شلمچه نسبت به سال‌های گذشته منظم‌تر و بهتر است اما برخی از دستگاه‌ها که تعهد کرده بودند مواکب‌ خود را راه‌اندازی کنند متاسفانه تا به امروز انجام نداده‌اندکه قطعا پیگیری خواهیم کرد، هر چند که تا پیک سفر زایران هنوز زمان باقی مانده است.


مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور بیان کرد: در خلال این بازدید مشاهده شد که مردم با عشق و جان و دل هزینه های بسیاری را برای زایران کرده‌اند و با نظم و ترتیب خاصی خدمت رسانی می‌کنند که مراتب تقدیر از متولیان موکب‌های مردمی را به‌جا می‌آوریم.


بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری شمشی اربعین حسینی است.


مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.


مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما