دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم دستاوردهای زیادی برای کشور به همراه

تهران- ایرنا-نماینده بوئین زهرا در مجلس گفت:عضویت در سازمان همکاری های شانگهای ، اجرای قرارداد ۲۵ ساله با چین و نیز وصول ۵۳۰ میلیون دلار طلب ایران از انگلستان بعد از ۴ دهه از دستاوردهای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم بوده است.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،روح الله عباسپور در نشست علنی صبح امروز-چهارشنبه، ۹ شهریور ماه-مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر، گفت: رهبر معظم انقلاب در وصف این شهدا فرمودند شهید باهنر فرد بی تظاهری بود که هیچ کس از ظاهر آرام او نمی فهمید که در باطن، ذهن و اندیشه مواج او چه می گذرد. او یکی از تئوریسین های انقلاب بود و نوشته های زیادی داشت.


نماینده مردم بوئین زهرا  بیان داشت: نقش شهید رجایی و باهنر در افشا کردن ماهیت لیبرالی و منافقانه بنی صدر، بسیار برجسته بود. شهید رجایی با صبر، متانت و حوصله عظیم و قبول دردها و رنج های قلبی و غیرقابل افشایی که داشت، توانست بنی صدر خائن را رسوا کند.


سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن ضمن تبریک هفته دولت به کابینه سیزدهم و تشکر از خدمات آنها، اظهارداشت: دیپلماسی فعال در عرصه بین المللی به ویژه دیپلماسی اقتصادی دستاوردهای بسیار زیادی داشته که از جمله آن عضویت در سازمان همکاری های شانگهای بعد از ۱۵ سال، اجرای قرارداد ۲۵ ساله با چین و نیز وصول ۵۳۰ میلیون دلار طلب ایران از انگلستان بعد از ۴ دهه بود.


عباس پور ادامه داد: افزایش ۴۰ درصدی تجارت ظرف یک سال اخیر با تراز مثبت، صادرات نفت به اندازه قبل از تحریم و بازگرداندن ارز حاصل از فروش آن، انعقاد قرارداد نفت و گاز به ارزش ۱۱ میلیارد دلار، اصلاح روابط با کشورهای همسایه و انعقاد قرارداد سوآپ، وارد کردن ۱۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا، تولید بیش از ۶۰ میلیون دُز و تزریق بیش از ۱۴۶ میلیون دُز که مرگ و میر ۷۰۰ نفری در روز را حتی به صفر رساند و ۴۰ دستاورد اساسی دیگر در این دولت که ذکر آن از حوصله این جلسه خارج است.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر مردمی بودن دولت، سفر به ۳۱ استان و اقدام در جهت حل مشکلات استان ها در این سفر نیز از جمله اقدامات مهم دولت است.


وی در ادامه با اشاره به مذاکره عزتمندانه دولت با ۱+۵ با رعایت قانون مصوب مجلس، یادآور شد: مطابق قانون راهبردی مجلس و خطوط قرمز نظام، ابتدا آمریکا و غربی ها باید تحریم های برجامی را رفع کنند و ما راستی آزمایی کنیم و سپس با تأیید مجلس، دولت به تعهدات برجامی خود عمل کند از این رو سازمان انرژی اتمی حق ندارد قبل از رفع همه تحریم ها مربوط به برجام و راستی آزمایی، اقدام به کاهش فعالیت هسته ای داشته باشد.


تهران – ایرنا – نایب رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که جلسه آینده صحن علنی ۲۹ شهریورماه خواهدبود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *