دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

پیام تسلیت احزاب و شخصیت های سیاسی در پی درگذشت آیت الله ناصری

تهران – ایرنا – جمعی از احزاب و شخصیت‌های سیاسی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت استاد اخلاق، آیت‌الله محمدعلی ناصری را تسلیت گفتند.


به گزارش حوزه احزاب ایرنا، آیت‌الله «صادق آملی لاریجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری (رضوان الله علیه) نوشت:  


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون


ارتحال عالم ربانی، خطیب فرزانه و استاد اخلاق حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمدعلی ناصری (رضوان‌الله علیه) موجب تأسف و تأثر فراوان اینجانب گردید.

آن مرحوم در طول عمر پر برکت خویش اهتمام ویژه‌ای به نشر معارف اسلامی و شعائر اهل‌ بیت‌ (علیهم‌ السلام) بویژه ترویج مکتب انتظار و ترغیب به معرفت بقیه الله الاعظم و محبت به ساحت آن عزیز(عجل الله تعالی فرجه الشریف)  داشتند. در دعوت مردم به توحید و خوف و خشیت و تقوا و زهد در محضر حق متعال بسیار ساعی بود. انفاس قدسی او بسیاری را به جناب حق رهنمون شده بود.لهم اجرهم و نورهم.


اینجانب فقدان این عالم نورانی را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مراجع عظام ،روحانیت معزز، بویژه مردم شریف استان اصفهان، ارادتمندان و بیت مکرم ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نمایم.


متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برای درگذشت این عالم ربانی و سالک الی‌الله هم به شرح زیر است:


ارتحال غمبار عالم جلیل القدر و عارف واصل، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری، موجب تأسف و تأثر عمیق آشنایان و علاقمندان و مستفیدان از محضر پرفیض آن عالم ربانی است.


مرحوم آیت‌الله ناصری علاوه بر استفاضه از محضر بزرگان اصفهان و نجف از برکت عنایات حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام خوشه‌چین محضر عارفان زنده دلِ وادی ولایت گردید و در هجرت با برکتش به اصفهان طی دهه‌های متمادی مأمن دل‌های شیفته و جان‌های تشنه و علاقمندان به اخلاق و سلوک اخلاقی وعرفانی بود.


مجلس درس و محفل اخلاق او چشمه زلال صدق و صفا و  حلقه آشنایی با معارف ناب قرآنی و ولایی و توسل به ساحت قدسی حضرت صاحب الامرارواحنا فداه بود که جان و روح  جوانان مؤمنی را صفا می‌داد که از اصفهان و اطراف ایران اسلامی به محضر سرشار از نورش می‌شتافتند و بهره‌مند می‌شدند.


همراهی آن فقیه اخلاقی و انقلابی و بصیر با نهضت امام خمینی کبیر و حمایت صادقانه و مستمر از مقام معظم رهبری و توصیه‌های ماندگارشان در حمایت از انقلاب و رهبر حکیم انقلاب، حکایت از عمق نگاه و بصیرت الهی وانقلابی ایشان داشت.


رحلت آن رادمرد فضیلت و تقوا  و استاد بزرگ اخلاق و سلوک، ضایعه‌ای سنگین برای حوزه‌های علمیه و مردم مؤمن ما، به ویژه مردم عزیز و حوزه‌های علمیه اصفهان است.


اینجانب به نمایندگی از نمایندگان معزز ولی فقیه در استان‌ها و ائمه مکرم جمعه سراسر کشور و اعضای محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این ضایعه مؤلمه را به محضر حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه و نایب بزرگوارش امام خامنه‌ای دامت برکاته و علمای اعلام بلاد، خصوصاً حوزه علمیه اصفهان و مردم مومن و ولایتمدار استان اصفهان و بالاخص به خاندان ارجمند و آقازادگان مکرم وسایر وابستگان ایشان تسلیت و تعزیت می‌گویم.


آن عالم ربّانی علّو درجات و حشر با حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و برای بازماندگان و علاقمندان آن فقید فرزانه، صبر و اجر را از درگاه خداوند علیم و قدیر تمنا می‌کنم.


«محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله ناصری دولت‌آبادی استاد اخلاق و حوزه علمیه را تسلیت گفت و در پیام خود نوشت:


بسم الله الرّحمن الرّحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ


با اندوه فراوان مطلع شدم که عالم ربانی، حضرت آیت الله شیخ محمدعلی ناصری دولت آبادی ( رحمه الله علیه)، استاد برجسته حوزه علمیه و معلم محبوب اخلاق به حکم تقدیر الهی دعوت حق را لبیک گفته و به ملکوت اعلی پیوسته است.


حضرت آیتالله ناصری عالم کم نظیری بودند که عمری مجاهدت در راه ایجاد فهم عمیق دینی، بصیرت انقلابی و تعلیم موثر اخلاق اسلامی از طریق مدیریت چندین حوزه علمیه، موسسه علمی و بنیاد فرهنگی و همچنین حضور مسوولانه  در میان مردم را در کارنامه درخشان خود دارند.


اینجانب ضمن ابراز همدردی با بیت مکرم ناصری، ارتحال ایشان را به ملت بزرگ ایران و دوستداران آن بزرگوار تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت دارم.


«جامعه اسلامی مهندسین» نیز در پی درگذشت آیت‌الله ناصری پیامی به شرح زیر منتشر کرد:


بسم الله الرّحمن الرّحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شئ


خبر درگذشت عالم ربانی و فقیه عالیقدر، سالک الی الله  مرحوم آیت الله محمدعلی ناصری موجب تأثر و تألم فراوان گردید.


این استاد بزرگ اخلاق با شخصیتی متواضع و مثال زدنی با کلام شیرین و موثر خود دل‌های بسیاری را به دین و اخلاق متمایل کرد و بسیاری را به سوی معرفت و حقیقت رهنمون ساخت. 


جامعه اسلامی مهندسین رحلت آن عالم فرزانه را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، عموم علاقمندان، شاگردان و بیت معظم له و فرزندان بزرگوار آن عارف بالله، تسلیت عرض نموده و  از خداوند متعال، علوّ درجات برای آن عالم زاهد و صبر و اجر برای خانواده و دوستداران ایشان مسألت دارد.


«شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» نیز به مناسبت درگذشت آیت‌الله ناصری پیامی به شرح ذیل صادر کرد:


درگذشت عالم وارسته و جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله حاج‌شیخ‌محمدعلی ناصری‌دولت‌آبادی اعلی‌الله‌مقامه مصیبتی سنگین و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است: ثلم فی‌الاسلام ثلمه لا یسدها شیء.


دل نورانی، کلام مصفا، گام‌های پیوسته در سلوک الی الله و مجاهدت کم‌نظیر آن عالم عامل در تربیت نفوس مستعده، عصاره‌ای از زندگی این روحانی متخلق بود. بی‌شک فقدان این عالم ربانی که از شاگردان و مریدان امام خمینی(ره) و از دلبستگان مقام معظم رهبری بودند، ضایعه‌ای دردناک برای حوزه‌های علمیه، روحانیت معظم، شاگردان و دلداگان ایشان به‌ویژه مردم استان ولایتمدار اصفهان خواهد بود.


شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی این فقدان دردناک را به پیشگاه ولی‌الله‌الاعظم عجل‌الله فرجه الشریف، ارادتمندان، تربیت‌شدگان و بیت مکرم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند برای آن عالم نورانی رحمت واسعه و همنشینی با صالحان و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی مسئلت دارد. امید است حضرت حق این مصیبت را به لطف و کرم خود جبران نماید.


حزب «موتلفه اسلامی» نیز در پیامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله ناصری که با امضای «اسدالله بادامچیان» دبیرکل این تشکل سیاسی صادر شده، نوشت:


درگذشت عالم ربانی، معلم اخلاق و عارف سالک آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری رحمت‌الله‌علیه را به محضر امام زمان (عج) و نایب بر حقش امام خامنه‌ای، جامعه روحانیت معظم، مردم شهیدپرور اصفهان و ارادت‌مندان به این هدایتگر خط فقاهت و ولایت و خانواده محترمشان تسلیت گفته، علو درجات برای ایشان و صبر و شکیبایی و ادامه راه آن عالم ربانی را برای خانواده محترم و به ویژه فرزندشان و همه رهروان راه روحانیت اسلام مسألت داریم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *