دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

مرتضوی صادرات غیرنفتی بندر شهید رجایی بیش از ۴۴ درصد رشد داشته

بندرعباس- ایرنا- معاون اجرایی رییس جمهوری دربازدید از بندر شهیدرجایی گفت: صادرات غیر نفتی بیش از ۴۴ درصد رشد و درآمدهای حاصل از گمرگ به صورت ملی از بندر شهید رجایی حدود ۱۸۰ درصد نسبت به پنج ماهه اولیه سال گذشته افزایش داشته است.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، سیدصولت مرتضوی روز پنجشنبه در سفر یک روزه به استان هرمزگان و در بازدید از بندر شهید رجایی این اظهارات بیان کرد و گفت: بنا بر اظهاراتی مدیرکل گمرگ استان صادرات غیر نفتی این بندر بیش از ۴۴ درصد رشد داشته است.


وی اظهار داشت: دستورات ویژه ایی که به خصوص توسعه همه جانبه استان  در حوزه بنادر صادر شده  و در بازدید امروز از بخش شیلات بندر شهید رجایی وبا منابعی که تخصیص داده شده قرار است بخش قابل توجهی یعنی بیش از ۱۰ هزار هکتار در گام نخست به مزارع تولید میگو اضافه شود و استاندار هم زیرساخت آن را آماده کرده است.


معاون اجرایی رییس جمهور یکی از هنرهای مدیریت استان ها به ویژه این استان را اصلاح فرایندها عنوان کرد که با این رویه پیشرفت ‌بهروری به شدت افزایش یافته است.


مرتضوی به بنادر به عنوان یکی از موضوعات اثرگذار که در سطح کلان کشور  هم ملی و هم منطقه ای اشاره کرد و گفت که بندر  شهید رجایی یکی از مهم‌ترین بنادر کشور است و طرح توسعه بندر را همکاران در دستور کار قرار دادند که پیشرفت بسیار خوبی دارد.


وی ادامه داد که در حوزه کانتینر با اصلاح فرایندها درصد ترخیص کالا بشدت افزایش یافته تا جایی که اساسا کشتی که درنوبت باشد ندارند.


معاون اجرایی اضافه کرد: طرح تخلیه کالاهای فله که اساسا عمده ان نیازها و کالاهای اساسی کشور است  رشد خوبی داشته و بخش قابل توجهی از کار پیشرفت داشته است.


مرتضوی سفر رییس جمهور به استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: پس از سفر رییس جمهور و تلاش استاندار  با هماهنگی که در مدیریت استان به وقوع پیوسته استان وارد مرحله دیگری از تولید و خدمت شده است و امیدوارم در بازدیدهای آینده شاهد پیشرفت و تحول باشیم. این دولت دولت انقلابی است و خرسندیم تمام طرح هایی که در سفر رییس جمهور  به تصویب رسید امروز شاهد پیشرفت آن هستیم.


معاون اجرایی رییس جمهور امروز به منظور نظارت میدانی و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات سفر استانی آیت‌الله رئیسی و رفع موانع احتمالی و تسریع در روند اجرا به استان هرمزگان سفر کرده است. 


مرتضوی تاکنون از سایت‌های پرورش میگو و از طرح نیمه تمام بیمارستان۵۳۱ تختخوابی بندرعباس بازدید کرد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *