دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کمک های انسان دوستانه ایران به مردم بلخاب ارسال شد

تهران – ایرنا – جمهوری اسلامی ایران در قالب کمک‌های انسان‌دوستانه، بسته‌های غذایی و اقلام خوراکی به بلخاب افغانستان ارسال کرد.


به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف بشردوستانه خود، محموله غذایی شامل آرد، برنج، روغن و شکر، به ولسوالی «بلخاب» افغانستان ارسال کرده است تا در اختیار مردم آواره این منطقه قرار گیرد.


پیش از این «سید حسن مرتضوی» معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از ارسال کمک‌های غذایی برای ۵۰۰ خانواده نیازمند به بلخاب خبر داده بود. این محموله کمک نخست به کابل و سپس به بلخاب ارسال می‌شود تا در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد.


جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر کمک‌های گسترده‌ای را برای مردم ولایت‌های مختلف در افغانستان ارسال کرده است.



منابع خبری از آواره شدن صدها نفر از مردم بلخاب در دو ماه گذشته و در پی جنگ در این منطقه خبر می‌دهند. بیشتر آوارگان در کوه‌ها و دره‌های دشوارگذار مناطق مرزی یکه‌ولنگ بامیان و شهرستان دره‌صوف سمنگان پناه برده‌اند، به غذا، سرپناه و دیگر امکانات اولیه دسترسی ندارند.


به گزارش منابع افغانی، بیشتر کودکان و افراد مسن آواره، به بیماری‌های چون اسهال، سرماخوردگی و تنگی نفس مبتلا شده‌اند. در نوارهای تصویری که از آوارگان بلخاب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نیز دیده می‌شود که آنان در وضعیت نامناسب قرار دارند.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *