دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

گزارش دیوان محاسبات در خصوص درآمدهای حاصل از فروش نفت صرفا مربوط

تهران- ایرنا- مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور توضیحاتی در خصوص گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱ منتشر کرد.


عبدالله صفایی نسب مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص منابع دولت در دوماهه اول به ویژه در آمدهای مربوط به فروش نفت و گاز و میعانات گازی گفت: درآمدهای حاصل از فروش نفت، گاز و میعانات گازی مندرج در قانون بوجه که به صورت ریالی درج گردیده و مورد ارزیابی این دیوان قرار گرفته صرفاً مربوط به سهم دولت از کل منابع حاصل از فروش و صادرات نفت،گاز ومیعانات گازی بوده و سهم های قانونی صندوق توسعه ملی و وزارت نفت در این گزارش درج نشده است و قطعاً میزان تولید و فروش نفت،گاز و میعانات گازی در سه ماهه اول سال جاری با در نظر گرفتن سهم های قانونی بیش از این افزایش می یابد.


مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور افزود: میزان درآمدهای حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی در دو ماهه اول سال ۱۴۰۱( هم سهم دولت و هم سهم ارزی) نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.
 
وی توضیح داد: علاوه بر این، درآمدهای حاصل از فروش نفت، گاز، فرآورده و میعانات به صورت ارزی وصول میشود و بانک مرکزی مسیولیت تبدیل آن به ریال و واریز به خزانه را بر عهده دارد که عموما این اتفاق به خصوص در ماه های نخست سال با تاخیر زمانی انجام میشود و گزارش دیوان بر اساس ریال واریزی به خزانه تهیه می شود که به همین دلیل بخشی از وصولی ریالی درآمدها در ماه های بعد قابل مشاهده خواهند بود. 



صفایی نسب تاکید کرد: گزارش های تفریغ دوماهه دیوان صرفاً در راستای وظایف قانونی و به منظور توجه مجریان در تحقق عملکرد احکام قانون بودجه ۱۴۰۱ و توجه مسئولین امر در وصول به موقع منابع بودجه ای برای تامین مصارف بهنگام بودجه دولت می باشد.


 به گزارش خبرنگار ایرنا، میزان تکالیف بودجه ای وزارت نفت در بودجه ۱۴۰۱ نسبت به بودجه ۱۴۰۰ دو برابر شده و جهش قابل توجهی داشته است. با این حال پیگیری خبرنگار ایرنا حاکی از آن است که بخش اعظم این تکلیف سنگین بودجه ای در ۳ ماه بهار امسال محقق شده است



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *