دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سازمان ملل خواستار رفع فوری محاصره غزه شد

تهران- ایرنا- دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین در گزارشی خواستار رفع فوری محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی شد.


به گزارش بامداد شنبه ایرنا از القدس العربی، سازمان ملل خواستار رفع فوری محاصره رژیم صهیونیستی از نوار غزه و لغو تمامی محدودیت‌هایی شد که اقتصاد فلسطین را در این  باریکه تضعیف می‌کند.


در گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی آمده است: وضعیت نوار غزه پس از ۱۵ سال محاصره زمینی، دریایی و هوایی توسط اشغالگران فاجعه بار است که نرخ فقر و بیکاری را به بالاترین میزان در جهان رسانده و اقتصاد را ویران کرده و بخش بزرگی از فلسطینی‌ها یعنی بیش از ۵۰ درصد آنها را به وابستگی به کمک‌های بین المللی تبدیل کرده است.


این گزارش می‌افزاید: محاصره اسرائیل نگرانی را در مورد مجازات‌های دسته جمعی و نقض تعهدات اشغالگران بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بین الملل افزایش می‌دهد و محاصره غزه باید به طور کامل بر اساس قطعنامه ۱۸۶۰ شورای امنیت لغو شود.


در گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد همچنین آمده است: محاصره غزه باعث مرگ صدها نفر تا سال ۲۰۲۲ در این باریکه شده است.


این گزارش افزوده است: محاصره غزه از سال ۲۰۰۷ باعث تأخیر در ساخت خانه‌هایی شده که رژیم اشغالگر آن را تخریب کرده است و علاوه بر آن ارائه خدمات بهداشتی، آموزشی و خدمات در بخش آب و فاضلاب و غیره کاهش یافته است.


پیشتر آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) اعلام کرده بود که در پی کاهش حمایت‌های خارجی و افزایش جهانی قیمت مواد غذایی و سوخت به دلیل جنگ روسیه و اوکراین این آژانس با بحران مالی بزرگی مواجه شده و در صورت ادامه این بحران، امنیت غذایی در نوار غزه به مخاطره خواهد افتاد.


بر اساس گزارش اونروا، حدود یک میلیون و ۱۴۰ هزار آواره فلسطینی در نوار غزه به سبد غذایی این سازمان متکی هستند که تقریبا ۸۰ درصد این افراد از آوارگان غزه هستند، این رقم یعنی حدود ۶۰ درصد از کل جمعیت دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفری ساکن در نوار غزه است.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *