دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

پرونده انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ آمریکا ۷ انتخابات مقدماتی

نیویورک – ایرنا – انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده آمریکا در روز سه شنبه، ۸ نوامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. در این انتخابات، برای تعیین تکلیف تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا رای‌‍‌گیری صورت خواهد گرفت.


همچنین در این انتخابات، تکلیف فرماندارانِ آینده ۳۶ ایالت آمریکا مشخص خواهد شد. این انتخابات اولین انتخابات پس از سرشماری ۲۰۲۰ در آمریکاست و از این حیث نیز بسیار حائز اهمیت است.


مطابق قوانین انتخاباتی ایالات متحده، ابتدا انتخابات در درون هر حزب برگزار می‌شود و در نهایت در روز ۸ نوامبر، نامزدهای نهایی احزاب به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در این گزارش به نتایج رقابت‌های مقدماتی در ایالت نوادا می‌پردازیم.


انتخابات مجلس سنا:


انتخابات مقدماتی مجلس سنا در ایالت نوادا در این دوره از رقابت‌ها با حساسیت چندان بالایی مواجه نبود. در حزب دموکرات، کاترین کورتز ماستو با کسب ۹۰ درصد آراء به شکل قاطعانه‌ای پیروز رقابت شد. نامزد نهایی دموکرات‌ها ۶ سالی است که به عنوان عضو ارشد در مجلس سنای آمریکا حضور دارد و در ۴ سال ریاست جمهوری ترامپ، شاهد مخالفت‌های گسترده او با رئیس جمهور سابق آمریکا بودیم. کورتز ماستو اولین لاتین تباری است که در سطوح بالای مجلس سنا حضور دارد.


در حزب جمهوری‌خواه نیز اَدِم لکسالت با کسب ۵۵ درصد آراء، عنوان نامزد نهایی این حزب را به دست آورد. لکسالت در این انتخابات از حمایت کامل دونالد ترامپ برخوردار بود و مزیت آقازادگی او نیز نقش مهمی در پیروزی‌اش داشت. در حقیقت لکسالت پسر پیت دومنیچی، سناتور فقید ایالات متحده از نیومکزیکو و نوه پل لاکسالت، سناتور و فرماندار سابق جمهوری‌خواه ایالت نوادا است.


از نکات جالب و قابل توجه این دو نامزد پیروز، سابقه آن‌ها به عنوان دادستان کل ایالت نوادا است. کورتز ماستو که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ به مدت ۸ سال دادستان کل ایالت بود و لکسالت که به مدت ۴ سال این منصب را برعهده داشت.


باید در نظر داشت که با رویگردانی گسترده این روزهای لاتین تبارها از دموکرات‌ها، ایالت نوادا که پذیرای جمعیت گسترده‌ای از این طیف است، می‌تواند در انتخابات ماه نوامبر به کابوس دموکرات‌ها تبدیل شود و این کرسی سنا بالاخره در اختیار محافظه‌کاران قرار گیرد.



پرونده انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا (۷)/ انتخابات مقدماتی ایالت نوادا



انتخابات فرمانداری:


در انتخابات مقدماتی فرمانداری ایالت نوادا در حزب جمهوری‌خواه، در این دوره شاهد رقابت نزدیکی میان نامزدها بودیم. جو لومباردو که یک افسر ارشد پلیس در ایالت نواداست، با کسب ۳۸ درصد آراء به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه برگزیده شد. جوئی گیلبرت، دادستان ایالت نوادا نیز توانست ۲۷ درصد آراء را کسب کند و با فاصله کمی در جایگاه دوم بایستد.


در حزب دموکرات، استیو سیسولاک که از سال ۲۰۱۹ فرماندار ایالت نواداست، با کسب ۸۹ درصد آراء قاطعانه به انتخابات نهایی راه یافت.


انتخابات مجلس نمایندگان:


جذاب‌ترین رقابت مجلس نمایندگان در ایالت نوادا، در منطقه ۱ این ایالت بود. جایی که در حزب دموکرات، تقابل مهمی میان نامزد جریان مرکزی حزب دموکرات و نامزد ترقی‌خواه این حزب، صورت گرفت. در این رقابت، دینا تیتوس، نماینده کنونی همین منطقه در مجلس نمایندگان توانست ۷۹ درصد آراء را به دست آورد و پیروز رقابت شود. ایمی ویلِلا، نامزد مورد حمایت برنی سندرز نیز با کسب ۲۰ درصد آراء در جایگاه دوم ایستاد.





آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *