دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

استقبال بخش خصوصی استان اردبیل از همکاری با سرمایه گذاران استرالیایی


P>به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین پیرموذن روز دوشنبه در دیدار با سفیر استرالیا در ایران اظهار کرد: به عنوان نماینده بخش خصوصی استان اردبیل اعلام می‌کنم که آماده پذیرش سرمایه‌گذار از کشور استرالیا و هم‌چنین اعزام سرمایه‌گذار به این کشور هستیم.


وی با اشاره به ظرفیتها و توان بالای بخش خصوصی در ایران اظهار کرد: بخش خصوصی در همه این سال‌ها برای عبور کشور از بحران اقتصادی و تحریم‌ها تلاش کرده است و اکنون نیز آماده توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها هستیم.


رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل تاکید کرد: اکثر صنایع در استان اردبیل فعال هستند و با توجه به پتانسیل‌های موجود در بخش‌های متنوعی مثل صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری می‌توان همکاری کرد.


وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی استان اردبیل ظرفیت بزرگی مثل تولید سالانه یک میلیون تن سیب‌زمینی و مجموعه های کشت و صنعت‌های مغان و پارس را دارد و ما آماده همکاری با سرمایه‌گذاران استرالیایی در این بخش‌ها هستیم.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اردبیل گفت: در این شرایط تحریمی به دنبال توسعه روابط اقتصادی هستیم و معتقدم که باید گام‌های عملی برداشته شود تا تاثیری در توسعه روابط اقتصادی داشته باشد.


لیندال ساکس سفیر استرالیا نیز در این دیدار گفت: هدف ما از سفر به استان اردبیل مشاهده فرصت‌های موجود در این استان و انتقال آن‌ها به فعالان اقتصادی استرالیا است تا از این فرصت‌ها برای توسعه همکاری‌های دو جانبه استفاده شود.


وی افزود: سفارت ایران دراسترالیا نیز می‌تواند در کشور ما این کار را انجام دهد و با رایزنی مستقیم فعالان اقتصادی را برای حضور در ایران تشویق کند.


ساکس تاکید کرد: برخی از شرکت‌های بزرگ استرالیایی نیز در کشور امارات دفتر دارند که دعوت می‌کنم با توجه به نزدیک بودن مسافت در این کشور زمینه‌های همکاری با فعالان بخش خصوصی استرالیا را بررسی کنند.


سفیر استرالیا همچنین درباره پذیرش دانشجویان ایرانی گفت: دانشجویان بسیاری از ایران در استرالیا تحصیل می‌کنند و ما مشتاق هستیم که در دانشگاه‌های معتبر کشورمان دانشجویان ایرانی و اردبیلی بیشتری داشته باشیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *