دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وعده کمک های امنیتی آمریکا به تاجیکستان

تهران- ایرنا- بر اساس جدیدترین گزارشهای خبری، مقام‌های تاجیکستان روز شنبه در خصوص تامین امنیت مرزی با افغانستان، با «ژنرال مایکل کوریلا» فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا (سنتکام) در دوشنبه پایتخت این کشور دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری «جمهور نیوز» افغانستان، در این دیدار کوریلا خاطرنشان کرد سنتکام آماده است نیروهای امنیتی تاجیکستان را برای دفاع از مرزهای آن کشور آموزش دهد و تجهیز کند.

گفتنی است کوریلا در سفر دو روزه‌اش به دوشنبه، با رییس جمهور و مقامات ارشد امنیتی تاجیکستان درباره مسایل مهم امنیتی از جمله بهبود امنیت مرزهای این کشور گفتگو کرد.

 کوریلا امنیت مرزهای تاجیکستان را حیاتی خواند و افزود: «مرزهای قوی تاجیکستان برای برقراری امنیت در کل آسیای مرکزی حیاتی است.»

در اعلامیه سنتکام آمده است: در این دیدار کوریلا همچنین تصریح کرد همکاری امنیتی با نیروهای امنیتی تاجیکستان با هدف مبارزه با تروریسم و فعالیت های امنیتی مرزی متمرکز شده است.

کوریلا افزود: نیروهای ویژه امریکا در ۲۰ سال گذشته تجربه فراوانی در زمینه مبارزه با تروریسم به دست آورده اند و آمادگی دارند این تجربه را با نیروهای مسلح تاجیکستان به اشتراک گذارند.


در این دیدار، مقام ارشد سنتکام به مقامات تاجیک اطمینان خاطر داد که کمک به تاجیکستان ادامه خواهد داشت. وی تصریح کرد: «من به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی تاجیکستان متعهد هستم.»

 



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *