دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بازدید رئیس جمهور از طرح های عمرانی دیار ۱۵ خرداد

ورامین -ایرنا-رئیس جمهور و هیات همراه امروز میهمان مردم شهرستان های جنوب شرق استان تهران بودند تا بخشی از مشکلات برجای مانده از گذشته این شهرستان‌ها را بررسی و رفع کنند.


به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی و هیات همراه امروز شنبه طبق برنامه ریزی انجام شده  به منظور بررسی مشکلات و مسائل در شهرستان ها حاضر شدند تا از نزدیک با مردم و مسئولان دیداری داشته باشند و ضمن بازدید از طرح های نیمه تمام این شهرستان‌ها دستورات لازم صادر شود.


رئیس جمهور ابتدا با حضور در شهرستان پیشوا از طرح‌های اولویت‌دار و نیمه‌تمام شهرستان پیشوا بازدید کرد.


رئیس جمهور کشورمان و هیات همراه در جریان سفر به شهرستان پیشوا، از بیمارستان در حال ساخت و نیمه تمام این شهرستان بازدید کردند


 شهرستان پیشوا  از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی بی‌بهره است و با پیگیری‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر، ساختمان نیمه‌تمام بیمارستانی که در ابتدا به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا تعلق داشت، به سرانجام نرسیده و تکمیل نشده است.


اواسط سال  ۱۳۸۷ بود که با ورود رشته‌های پرستای و پزشکی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا، زمینی در شهرک نقش جهان، مقابل ساختمان مرکزی این واحد دانشگاهی خریداری شد و عملیات اجرایی آن با سرعت آغاز شد.


روند سریع ساخت و ساز این بیمارستان در ابتدا به گونه‌ای بود که همگان تصور می‌کردند در کمترین زمان مردم پیشوا دارای بیمارستان می‌شوند و مسئولان وقت، زمانی حداکثر ۴ ساله را برای تکمیل و افتتاح آن اعلام می‌کردند ولی عملیات اجرایی این طرح مهم با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی متوقف شد و تا کنون هیچ اقدام عملی برای تکمیل آن صورت نگرفت.


سال ۱۳۹۹ و با پیگیری‌های صورت گرفته، موضوع تکمیل این بیمارستان، در نشست مشترک مسئولان شهرستان با استاندار تهران، رؤسای دانشگاه آزاد و علوم پزشکی شهید بهشتی و معاونانشان مطرح و مقرر شد تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مالکیت بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی به همراه کلیه متعلقات آن به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود و سال گذشته با ورود دادستان پیشوا، این مهم محقق شد و این سازه به دانشگاه شهید بهشتی واگذار شد.


مردم شهرستان پیشوا ۱۴ سال است که سازه‌نیمه تمام یک بیمارستان را نظاره گر هستند و امروز امید دارند تا به واسطه تلاش دولت سیزدهم و حضور هیأت دولت در شهرستان‌های استان، زمینه تکمیل شدن آن فراهم شود تا این شهرستان فاقد حتی یک تخت بیمارستانی، صاحب بیمارستان شود.


بازدید رئیس جمهور از طرح های عمرانی دیار ۱۵ خرداد


در این میان رئیس جمهور پس از بازدید از بیمارستان نیمه تمام پیشوا بازدید سرزده ای نیز از شهرک آژینه، داشت و با مردم به گفت و گو نشست و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.


شهرک آژینه به عنوان یکی از مناطق محروم شهرستان پیشوا دارای هشت پروژه مسکن مهر است و ساکنان آن از رئیس جمهور به گرمی استقبال کردند.


رئیس جمهور پس از استماع سخنان مردم این منطقه نامه های آنان را تحویل گرفت و قول رسیدگی به مشکلاتشان را داد.


آیت الله رئیسی همچنین تعدادی از کودکان این محدوده را که همراه با مردم در مقابل مدرسه نوساز شهرک جمع شده بودند، مورد تفقد قرار داد.


طی این بازدید سرزده رئیس جمهور دستور داد تا خدمات ویژه به ساکنان شهرک آژینه پیشوا ارائه شود.


 آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی گفت: برخی از ساکنان شهرک آژینه پیشوا از مدد جویان بهزیستی و کمیته امداد هستند که باید خدمات ویژه به آنها ارائه شود.


رئیس جمهور اظهار داشت: ساکنان این شهرک آژینه پیشوا  از خدمات شهری محروم هستند و نبود خدمات شهری باعث شده که زندگی مردم با زحمت مواجه شود و در حال حاضر مشکلات جدی در حوزه خدمات شهری وجود دارد.


وی ادامه داد: برخی ساکنان شهرک آژینه پیشوا از مدد جویان بهزیستی وکمیته امداد هستند که باید به آنها توجه ویژه بشود، همه خانواده ها محترم هستداما این خانواده ها احترام ویژه دارند وباید برای آنها  کار انجام شود.


رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای خدمات شهری تخصیص و وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکلات این شهرک دستور به اقدام بدهد و با برنامه ریزی  و زمان بندی از امروز که اواخر ماه خرداد است کار را شروع کنند که تا پایان سال جاری خدمات شهری برای تسهیل زندگی ساکنان اجرایی شود.


رییسی تاکید کرد: وزیر راه و شهر سازی دستور به اجرای کار بدهد و استاندارو فرماندار پیگیر انجام امور باشند.


وی ادامه داد: از مسئولان انتظار انجام امور را داریم تا در بازدید بعدی دیگر شاهد این مشکلات نباشیم، تمام درخواستهای شخصی ساکنان که با نامه به ما اعلام شده پیگیری و با شماره تماس قید شده در نامه  برای بررسی مشکلات تماس گرفته می شود.


بازدید رئیس جمهور از طرح قطار حومه‌ای ورامین – تهران


رئیس جمهور  در ادامه سفر یک روزه خود با حضور در محل اجرای طرح قطار حومه‌ای که شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران را به پایتخت متصل می‌کند، از روند اجرا و تکمیل این طرح مهم ملی بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن و خواسته مردم و مسئولان در تبدیل وضعیت این طرح از راه‌آهن به شرکت مترو قرار گرفت.


طرح قطار حومه‌ای تهران – ورامین از مصوبات دولت نهم است که در پی درخواست‌های مکرر مردم در ۱۷ مرداد سال ۸۸ با حضور مسئولان وقت وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و مسئولان محلی و عل‌اکبر محرابیان که آن زمان، دستیار ویژه رئیس جمهور در ستاد تبصره ۱۳ بود، کلنگ احداث آن در ایستگاه راه‌آهن ورامین به زمین خورد.


اجرای این طرح، ابتدا در اختیار شرکت راه آهن قرار گرفت ولی با پیگیری و اعتراض مسئولان ورامین، این طرح ملی به شرکت مترو تهران واگذار و مقرر شد تا در سه فاز شهرری تا قرچک، قرچک تا ورامین و ورامین تا پیشوا انجام شود.


پس از گذشت چند سال از اجرای این طرح و به دلیل اجرا در حریم راه‌آهن سراسری تهران – مشهد، مجری عملیات از شرکت مترو به شرکت راه‌آهن تغییر کرد، و در پایان دولت دهم، بار دیگر این طرح به شرکت مترو سپرده شد تا مردم جنوب‌شرق تهران با استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی به ایستگاه متروی تهران متصل شوند.


بازدید رئیس جمهور از طرح های عمرانی دیار ۱۵ خرداد


بازید رئیس جمهور از طرح مسکن سبحان قرچک


مقصد بعدی رئیس جمهور مجتمع مسکونی یکهزار واحدی قرچک موسوم به سبحان بود که رئیس جمهور در این بازدید میدانی از بخش‌هایی از این مجتمع مسکونی دیدن کرد و با توضیحات وزیر راه و شهرسازی و استاندار تهران در جریان مشکلات پیش‌روی بهره‌برداری از آن قرار گرفت.


عملیات احداث مجتمع مسکونی سبحان که در حاشیه کمربندی شمالی شهرستان قرچک واقع شده، از ۱۸ سال پیش آغاز شده و حدود ۱۰ سال قبل عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است.


این مجتمع مسکونی از یکهزار و سه واحد مسکونی و ۵۴ واحد تجاری برخوردار است و حدود ۱۰ سال می‌شود که با وجود تکمیل شده، اقدامی برای واگذاری آن صورت نگرفته است.


مجتمع مسکونی سبحان به یکی از موسسات مالی اعتباری تعلق دارد که پس از انحلال از سوی بانک مرکزی، تمام اموال آن توقیف شد تا بدهی‌های آن به بانک مرکزی پرداخت شود ولی برخی از مشکلات از جمله تامین نشدن سرانه‌های مورد نیاز، دریافت نکردن پایان کار از سوی شهرداری و مشخص نشدن وضعیت بدهی‌ها باعث شده تا حتی یک واحد از این مجتمع مسکونی واگذار نشود.


بازدید رئیس جمهور از طرح های نیمه تمام  شهرستان های جنوب شرق استان تهران همچنان  ادامه دارد و همچنین مقرر است جلسه ای به منظور بررسی مسائل،   مشکلات و نیازمندی های مختلف شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک  با حضور رئیس جمهور، هیات همراه، استاندار تهران و برخی مسئولان استانی و شهرستانی تشکیل شود.


هم اکنون رئیس جمهور پس از سخنرانی در میان مردم ورامین در سالن ورزش تختی در شورای اداری شهرستان ورامین حضور یافته است.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *