دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رییس جمهور از مواضع خود عقب نشینی نمی کنیم

شهرکرد- ایرنا- رییس‌جمهور گفت: در شورای حکام علیه ایران قطعنامه وضع می‌کنند این در حالی است که به نام خدا به نام مردم ما یک قدم از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد چرا که تاکنون هرچند تعداد قطعنامه که صادر شده است موثر واقع نشده و راه به جایی نبرده است.


به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در سفر استانی به چهارمحال و بختیاری در جمع اقشار مردم این استان افزود: شما مگر چند قطعنامه در مجامع بین المللی با نفود سیاسی خود وضع کردند اما مگر موثر واقع شد؟ مگر در مساله فلسطین قرارداد کمپ دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو را با تطمیع برخی عرب‌های خودباخته بر سر یک میز نشستند اما مگر توانستند کاری از پیش ببرند و این در حالی است که ابتکار عمل در دست مجاهدان فلسطینی در میدان است.


وی در خطاب به کشورهای غربی تصریح کرد: تصور کردید با تحریم ما متوقف می‌شویم اما ما متوقف نمی‌شویم و کشور متوقف نمی‌شود و کشور در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری پیشرفت می‌کند چرا که هرگز سفره مردم و اقتصاد کشور را منتظر به اخم و لبخند بیگانگان نخواهیم گذاشت.


رئیسی همچنین در خطاب به مردم چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دختران و پسران شهرکردی شما مردمان با بصیرت و فهیمی هستید و مطمئن باشید آنچه در دوران انتخابات وعده دادم تمام هم و غم خود را بر تحقق آن قرار داده و دولت صادق‌الوعد خواهیم بود.


رییس‌جمهور ادامه داد: برای ما در حوزه اقتصاد اجرای عدالت و قطع دست رانت‌خواران، مفسدان و مافیایی است که در بندبند کشور جا خوش کرده‌اند مهم است و این دولت از هیچ کس و هیچ چیز هراس ندارد و مصمم هستیم تا هر کجا که مافیا باشد دست آن را کوتاه کنیم.


رئیسی افزود: با این قصد در میدان اجرایی آمدم که با جریان مافیا و رانت‌خوار که نقش عوض می‌کند و خود را صاحب حق جلوه می‌دهد مبارزه کنم و این مسیر را با کمک و حمایت مردم ادامه می‌دهم.


وی با بیان اینکه از زندگی و معیشت مردم ساعت به ساعت در جریان هستم و دغدغه آن را دارم اظهار کرد: با همراهی و کمک مردم به موفقیت‌های خوبی در طول یک سال اخیر دست یافتیم به طوری که در گذشته روزانه ۷۰۰ خانوار داغدار می‌شد اما امروز شرایط عوض شده است.


رئیسی تصریح کرد: در صادرات به جایگاه قبل از تحریم رسیدیم و تراز تجاری کشور نشان از موفقیت در این عرصه دارد و رشد اقتصادی کشور به پنج درصد رسید و تمام شاخص‌های نشانگر آینده روشن برای اقتصاد کشور است.


رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه در جنگ اراده‌ها آینده کشور روشن و درخشان است، افزود: این راه را با اراده و تصمیم به پیش می‌بریم.


رئیسی با بیان اینکه مدیران کشور باید مدیران حزب‌الهی، انقلابی و مردمی باشند، اظهار داشت: هر کجای کشور مدیر ناکارآمد وجود داشته باشد به حاشیه رانده می‌شود و با هیچکس عقد اخوت نبسته و جز به نام دین، اخلاق، معنویت و عدالت با کسی رابطه‌ای نداریم و اگر کسی در گوشه‌ای نارکارآمدی از خود نشان داد در هر کجای کشور باشد حق ادامه فعالیت ندارد.


وی با تاکید بر بومی‌گزینی نیروها در استان‌ها، خاطرنشان کرد: همواره به دولتمردان و استانداران تاکید کرده‌ام که در انتخاب نیروهای مستعد با شرایط یکسان بومی گزینی را ملاک انتخاب قرار دهند و به جوانان میدان بدهند تا گره‌ها به دست آنها باز شود.


رییس‌جمهور با اشاره به جنگ اراده‌ها، تصریح کرد: همواره جنگ اراده‌ها بوده و خواهد بود اما این ما هستیم که در این نبرد پیشرفت خواهیم کرد چرا که فرهنگ ما برگرفته از فرهنگ “ما می‌توانیم” سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و این فرهنگ پیروز می‌شود.


رئیسی ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد ما در منطقه پیروز شویم و با تحریم و تهدید قصد متوقف کردن ما را دارد اما ما هر بار گام بلندی در استقلال و خودکفایی کشور برداشتیم و به جایگاه برتر رسیدیم.


وی افزود: این بار هم تجربه کردند و با قلدری یونانی‌ها را تحریک کردند تا کشتی ما را در منطقه دزدیدند اما “دوران بزن در رو “تمام شده و اگر آنها در گذشته یک کشتی ما را متوقف کردند ما ۲ کشتی آنها را توقیف کردیم و امروز یونانی‌ها اعلام کردند کشتیرانی مسترد خواهد شد.


رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: مگر چند بار لازم است شما ملت ایران را تجربه کنید و سخن حق را نشنیده بگیرید.


رئیسی در بخش دیگر از سخنان خود با گرامیداشت دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: وجود فاطمه کریمه و حضرت معصومه(س)  و امامان کریمه(ع) برای ما مایه کرامت هستند.


وی ادامه داد:برخی می‌گویند کرامت به معنای بخشش است و کرامت یک جایگاهی است که اگر انسان بهره‌مند شود جز برای خدا کار نکند و جز در مسیر خدا گام ننهند و در همین رابطه شهیدان جلوه کریمان و کرامت هستند، یعنی آماده شدن برای خدا جان خود را در طبق اخلاص بگذارند. گاهی انسان مال می بخشد گاهی جان می بخشد و مردم چهارمحال و بختیاری از گواه صدق در پایبندی به ارزشهای اسلامی و انقلاب ۲ هزار شهید  تقدیم انقلاب اسلامی کردند.


رییس‌جمهور با بیان اینکه عشایر ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند، تصریح کرد: مردم چهارمحال و بختیاری نیز ۲ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و روزگاری امام راحل عنوان کردند که عشایر ذخایر انقلاب هستند و امروز به این سخن رسیدیم.


رئیسی افزود: معاندین در ۴۰ سال عشایر استان را آزمودند اما این افراد پایبندی شان به انقلاب و ولایت زبانزد و برای چندمین بار دشمن را ناکام گذاشتند و باید تبریک گفت که ضدانقلاب و معاندان را ناکام کردند و سلوک این مردم ایجاد امیدواری در دل دوستداران انقلاب و ناامید کردن دشمن است.


وی خاطر نشان کرد: دشمن نمی‌خواهد کشور به صنعت هسته‌ای و صنایع پیشرفته نظامی ،خودروسازی و لوازم زندگی دست یابد اما ما از دانش برتر برخوردار هستیم و در جنگ اراده‌ها پیروز می‌شویم.


رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: عده‌ای پول حرام آمریکا و صهیونیست‌ها را می‌گیرند و داعیه طرفداری از مردم را دارند اما مردم اینها را می‌شناسند و ترفندهای آن را می‌دادند چراکه آن کس دلسوز مردم است که از مردم، با مردم و در مردم است و آنچه از لسان رهبری بیرون می‌آید دغدغه مردم و آینده درخشان برای کشور و مردم است.


رئیسی افزود: دلسوزان مردم در جای جای کشور تولیدکننده و مولد هستند و عشایر نمونه آن هستند که با سخت‌کوشی در دشت و کوه تولید می‌کنند و دغدغه مردم را دارند و تمامی مردم از ترک و لر و فارس در هرکجای کشور که زندگی می‌کنند دیروز در جبهه ها حضور داشتند و امروز در سنگر تولید حاضر هستند و محصولات صنعتی، دانش‌بنیان تولید می‌کنند و دشمن را ناامید می‌سازند.


به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه ۱۹ خرداد مقصد بیست و چهارمین سفر استانی رییس‌جمهور بود.





آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *