دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سرمایه گذاران از مشوق های معافیت مالیاتی و گمرکی استفاده بیشتری


P>به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید محمد، روز سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز و افتتاح و گلنگ زنی طرح های سرمایه گذاری آن در جمع خبرنگاران افزود: هم اینک ۳۲ منطقه ویژه اقتصادی در کشور فعال است و افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در این مجموعه‌ها فعالیت دارند.
او ادامه داد: مناطق ویژه مکان خوبی برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی است و به دنبال این هستیم تا مقدمات و تمهیدات لازم را اتخاذ کنیم تا سرمایه گذاران بتوانند راحت تر در این مناطق سرمایه گذاری کنند.
وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی شیراز یکی از بهترین مناطق ویژه اقتصادی کشور است که توسط بخش خصوصی اداره می شود و حدود ۲۵۰ واحد در این مجموعه مستقر است که از این تعداد حدود ۹۰ واحد فعال است و مابقی نیز در حال توسعه فعالیتهای خود برای ورود به چرخه تولید هستند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور گفت: با توجه به مشوق هایی که در حوزه معافیت مالیاتی، معافیت گمرکی و سایر خدماتی که به سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی شیراز ارائه می‌شود، انتظار می‌رود که سرمایه گذاران داخلی نگاه ویژه تری به این منطقه داشته باشند و طی سال‌های آتی شاهد توسعه بیشتر این منطقه باشیم.
محمد افزود: ارائه مشوق هایی همچون معافیت‌های مالیاتی و معافیت گمرکی کمک می کند که قیمت تمام شده تولید برای سرمایه گذاران بسیار کاهش یابد و شرایط قابل رقابت باشد.
وی اظهار داشت: واحدهای نوپا نیازمند این مشوق ها هستند و این مشوق‌ها نیز زمان دار است و وقتی یک واحد توانمند شد و به مرحله تولید رسید آن مشوق‌ها آرام آرام برداشته خواهد شد و می‌تواند به شکل جدی تر و حرفه ای تر فعالیت کند.
محمد، در خصوص برگزاری نشست مدیران مناطق ویژه اقتصادی سراسر کشور در منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم گفت: در این نشست که امروز برگزار خواهد شد، مسائل و مشکلات این مناطق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


کلنگ احداث واحد تولیدی شایان دیزل تولید کننده کامیونت به زمین زده شد
به گزارش ایرنا، با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور، کلنگ احداث واحد تولیدی شایان دیزل تولید کننده کامیونت با اعتباری با یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری ارزی و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی به زمین زده شد.
با بهره برداری از این واحد با ۸۰ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
همچنین شرکت سرمایه گذاری سپهر بسپار مهر تولید کننده کیسه بافته شده ساده و کیسه لمینت به بهره برداری رسید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *