دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

میرتاج الدینی اطلاعات دستمزد ۲ میلیون نفر از کارکنان دولت در

تهران- ایرنا- مسئول کارگروه بررسی وضعیت سامانه‌های پاکنا گفت: اطلاعات مربوط به ۲ میلیون و صد هزار نفر از کارکنان دولت اعم از رسمی، پیمانی، قرارداد کارمعین، رسمی آزمایشی، طرح پزشکان و پیراپزشکان، قراردادی موقت و … در سامانه پاکنا ثبت شده است.


به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی مسئول کارگروه بررسی وضعیت سامانه‌های پاکنا و حقوق و دستمزد مجلس با اشاره به اینکه گزارش آخرین وضعیت سامانه‌های پاکنا و حقوق و دستمزد تا تاریخ دی ماه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد، گفت: براساس گزارش معاونت نظارت مجلس، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس در این خصوص متاسفانه صراحت قانون به صورت کامل رعایت نشده و هنوز برخی دستگاه‌ها اطلاعات خود را ارائه و ثبت نکرده‌اند.


نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: از مجموع ۴۷۲۸ دستگاه تا آن تاریخ تعداد ۳۰۲۶ دستگاه یعنی ۶۴ درصد اطلاعات خود را درخصوص حقوق کارمندان در سامانه پاکنا ثبت کرده‌اند. اما از سوی دیگر ۱۷۰۰ دستگاه یعنی ۳۶ درصد اقدامی برای ثبت اطلاعات حقوق و دستمزد کارمندان خود نکرده‌اند که ما در کمیسیون پیگیر علت عدم اقدام این دستگاه‌ها هستیم.


میرتاج‌الدینی تصریح کرد: همچنین اطلاعات مربوط به ۲ میلیون و صد هزار نفر از کارکنان دولت اعم از رسمی، پیمانی، قرارداد کارمعین، رسمی آزمایشی، طرح پزشکان و پیراپزشکان، قراردادی موقت و … در سامانه پاکنا ثبت شده است. یکی از تاکیدات کمیسیون برنامه و بودجه ثبت اطلاعات مربوط به افراد شرکتی در این سامانه است تا تعداد افراد شرکتی مرتبط با دستگاه‌های دولتی مشخص شود.  


وی اظهار کرد: براساس گزارش دستگاه‌های نظارتی درخصوص میزان ثبت اطلاعات دستگاه‌ها در سامانه ثبت حقوق و مزایا، از ۴۷۱۶ دستگاه حدود ۲۰۵۳ دستگاه یعنی ۴۴ درصد نسبت به ثبت حداقل یک حقوق و مزایای کارکنان خود اقدام کرده‌اند اما ۵۴ درصد این دستگاه‌ها نیز اقدامی نداشته‌اند.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: همچنین از مجموع ۲۷۶۳ دستگاه زیرمجموعه قوه مجریه ۱۶۸۶ دستگاه یعنی ۶۰ درصد نسبت به ثبت حداقل حقوق اقدام کرده‌اند و سازمان‌های وابسته و تابعه وزارتخانه‌ها نسبت به ستاد وزارتخانه‌ها عملکرد ضعیف‌تری داشته‌اند.


مسئول کارگروه بررسی وضعیت سامانه‌های پاکنا و حقوق و دستمزد مجلس ادامه داد: در میان ۱۷ وزارتخانه مشمول قانون ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه متاسفانه تنها وزارت نفت هیچ اطلاعاتی را از بخش ستادی و سازمان‌های تابعه خود وارد سامانه ثبت حقوق و مزایا نکرده است، البته این محصول دولت قبل بوده و از دولت جدید و وزیر نفت می‌خواهیم این خلا و نقصی را که از گذشته باقی مانده، جبران کند.  


میرتاج‌الدینی تاکید کرد: قوه مقننه نیز در بحث ثبت حقوق و مزایای دستگاه‌های زیرمجموعه خود عملکردی حدود ۸۰ درصد داشته است و عملکرد قوه قضاییه در مجموع ۷۹ درصد بوده است و در این میان دادگستری استان‌ها نسبت به ستاد قوه قضاییه عملکرد بهتری داشته است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *