دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

عامری نشست فعالان سیاسی و رئیس جمهور تعاملی و مثبت بود

تهران-ایرنا- دبیرکل جمعیت ایثارگران درباره دیدار فعالان سیاسی با آیت‌الله رئیسی گفت: این جلسه بسیار عالی و خوب بود اما برخی از حاضران درباره نقاط مثبت و برخی نیز که عموماً در هشت سال گذشته ساکت و خاموش بوده‌اند انتقادهایی را که مربوط به دولت قبل بود نسبت به این دولت مطرح کردند.


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری ایرنا، دیدار فعالان سیاسی با آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور روز گذشته برگزار شد و احمد توکلی، مجید انصاری، حسین مرعشی، علی مطهری، سید مصطفی میرسلیم، زهرا الهیان، محمدحسین صفارهرندی، محمدجواد عامری، سعید لیلاز، حمید رسایی، بیژن نوباوه، حسین کمالی، محمد ناظمی اردکانی، علی خضریان، نصرالله پژمان‌فر، سید محمدعلی ابطحی، مجتبی شاکری، مالک شریعتی، اشرف بروجردی، شهاب طباطبایی و الهام امین‌زاده حضور داشتند.


محمدجواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به فضای این دیدار و مباحث صورت گرفته اظهار داشت: این جلسه بسیار عالی و خوب بود اما متاسفانه در دوره‌ای که آقای روحانی رئیس‌جمهور بود، فعالان سیاسی و حزبی صرفاً با وزیر کشور و نماینده‌های ایشان جلسه داشتند و خودشان شأن خود را بالاتر از این می‌دانستند که با تشکل‌ها صحبت کنند.


**قدردانی فعالان سیاسی از اقدام رئیس جمهور 

عامری با بیان اینکه از آقای رئیسی توقعی جز این اقدام نمی‌رفت که با تواضع و احترامی که برای فعالان سیاسی و حزبی قائل هستند، چنین نشستی را برگزار کنند، افزود: اکثر اعضای جلسه نیز بابت این موضوع از رئیس‌جمهور قدردانی کردند هرچند اگر ما بخواهیم انتقادات و پیشنهادهای خوب را داشته باشیم این نشست‌ها باید ادامه داشته باشد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران درباره رویکردهای این جلسه اظهار داشت: بسیاری از حاضران درباره نقاط مثبت و برخی نیز که عموماً در هشت سال گذشته ساکت و خاموش بوده‌اند انتقادهایی را که مربوط به دولت قبل می‌شد را مطرح کردند و به این دولت نسبت دادند. 

وی ادامه داد: برخی از آنها می‌گفتند، انتقادهایی که در زمان دولت آقای روحانی وارد بوده اکنون هم همانگونه است و اینطور وانمود می‌کردند که مردم هنوز احساس می کنند که کشور دولت ندارد، این در حالی است که ما از آقای رئیسی می‌خواهیم توضیح دهد که چه دولتی را با چه محدودیت ها و مشکلاتی تحویل گرفته است تا عده‌ای این روال را مطرح نکنند.


**برخی دیشب سکوت هشت ساله را شکستند


عامری گفت: برخی دوستان که از حامیان آقای روحانی بودند قصد داشتند سکوت هشت ساله خود را در جلسه شب گذشته جبران کنند هرچند که برخی از آنها نیز نقطه نظرات خوبی را مطرح کردند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه همچنین در این جلسه مطرح شد کسانی که بانی وضع موجود هستند و ناکارآمدی آن ها بارها به اثبات رسیده نباید همچنان در اجرای امور شرکت داشته باشند چرا که دیدگاه، روال فکری و توانمندی آنها یکبار امتحان شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات کشور حضور بیش از ۵۰ درصد از مدیران دولت گذشته در مصدر امور است خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برخی از منتقدان دولت توقعات بالا و اطلاعات غلطی دارند که باید اصلاح شود. 


**مطرح شدن نظرات منصفانه 


عامری با تاکید بر اینکه در دولت فعلی اقدامات بسیار خوبی از جمله برای واکسیناسیون و مهار کرونا و اصلاح قیمت‌ها اتفاق افتاده است، اظهار داشت: افراد جلسه دیشب بیشتر دو دسته بودند، یا افرادی بودند که هشت سال گذشته سکوت کرده بودند و حالا مشکلات دوره آقای روحانی را به دولت فعلی نسبت می‌دادند و دسته دیگر افرادی بودند که به صورت منصفانه نقطه نظرات خود را مطرح می کردند.


دبیرکل جمعیت ایثارگران همچنین یادآور شد: در این جلسه برخی انتقاد کردند که چرا درباره مسئله فرهنگ و هنر اقدامات لازم صورت نمی‌گیرد و این روالی که آقای روحانی در ۸ سال گذشته ایجاد کرده باید اصلاح شود، البته در خصوص فیلم‌های ساخته شده نیز که در برخی از آنها به ارزش‌های انقلاب، شهدا و خانواده ایثارگران اهانت می شود و هیچ کس حاضر نیست نسبت به آنها اقدام جدی انجام دهد، مباحثی مطرح شد.

وی با بیان اینکه برخی از حاضران هم نکات اقتصادی خوبی را مطرح کردند، گفت: در جلسه اول چنین توقعی از روند مباحث می‌رفت به ویژه با توجه به اینکه در دوره آقای روحانی ما چنین جلساتی را نداشته‌ایم. با این حال برخی درباره مذاکرات و برجام با اینکه می‌دانستند علت شکست آن اعتماد و روش غلط رئیس‌جمهور سابق و نگرفتن تضمین های لازم بوده است، باز هم از آقای رئیسی می خواستند که درباره این موضوعات پاسخ دهد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *