دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

طنین فریاد حمایت از فلسطین از هامون تا مکران

زاهدان- ایرنا- مردم کویری شیعه و سنی سیستان و بلوچستان از سواحل مکران تا دریاچه هامون درروزجهانی قدس برای حمایت از ملت مظلوم و ستم‌دیده فلسطین به خیابان‌ها آمدند و بار دیگر با تاکید بر تداوم مبارزه با رژیم صهیونیستی حمایت بی‌دریغ خود را از محور مقاومت اعلام کردند.


به گزارش ایرنا خروش تکبیرهای نوجوانان و همدلی کهنسالان و همزبانی جوانان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان حماسه ای دیگر آفرید، شهروندان این استان از سواحل مکران تا پهن دشت هامون با در دست داشتن شعار نوشته‌هایی با مضمون «فلسطین پاره تن اسلام است، قدس روز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین» و «حمایت از قدس شریف بر تمام مسلمانان لازم است» یکپارچه حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین فریاد زدند.


مردم شیعه و سنی شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان و اتباع خارجی ساکن در استان امروز با حضور یکپارچه و گسترده در راهپیمایی های روز جهانی قدس، اعلام وفاداری خویش با آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی برای قدس شریف را بار دیگر با پشتیبانی از ملت ستمدیده و بی دفاع فلسطین اعلام و با این حرکت ارزشمند، حماسه ای کم نظیر خلق کردند.


روز جهانی قدس یادگار بنیان گذار کبیر انقلاب، روز فریاد امت اسلام و سایر آزادیخواهان جهان برای آزادی فلسطین از چنگ اشغالگران صهیونیست است، در این روز فریاد آزادیخواهی در دنیا طنین انداز می شود و مردم و مبارزان فلسطینی با دلگرمی و پشتیبانی ملل مسلمان و آزادیخواه جهان و رمی جمره شیطان بزرگ اسرائیل غاصب را سنگ باران می کنند.


مرزداران دلاور و از جان گذشته شیعه و سنی سرزمین نخل و آفتاب که وحدتشان به نماد اسلام تبدیل شده است امروز نیز همچون سایر صحنه های انقلاب با حضور پر رنگ در راهپیمایی روز قدس آمادگی خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و همه مظلومان جهان اعلام کرده و فریاد زدند تا آزاد سازی قبله گاه نخست مسلمانان دست از این حمایت برنمی دارند.


یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ایرنا گفت: ما شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به تبعیت از امام راحل (ره) با حضور حماسی و پرشور در راهپیمایی روز قدس شرکت کردیم تا حمایت خود را نه تنها از فلسطین بلکه از همه مظلومان جهان در برابر زیاده خواهی‌های مستکبران و ظالمان عالم اعلام کنیم.


محمد شاهوزایی با بیان اینکه قلب مسلمانان از جنایت‌های صهیونیستها در فلسطین به درد آمده است اظهار داشت: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی مایه دلگرمی برادران و خواهران ما در فلسطین است تا با تحقق وعده الهی بزودی شاهد از بین رفتن رژیم غاصب باشیم.


زهرا میرشکاری معلم سیستانی و بلوچستانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: موضوع فلسطین به‌عنوان نماد وحدت و اصلی‌ترین مساله جهان اسلام همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


وی افزود: در شرایطی که رژیم جعلی صهیونیستی با حمایت‌های پیدا و پنهان نظام سلطه به سرکردگی ایالات‌متحده آمریکا و در سایه سکوت کشورهای عربی و مجامع بین‌المللی، بیش از گذشته نسبت به هتک حرمت قبله نخست مسلمین و تضییع حقوق قانونی ملت مظلوم فلسطین گستاخ شده است، اتحاد و انسجام مسلمانان می تواند این رژیم اشغالگر و کودک کش و حامیانش را رسوا و محور مقاومت را برای مبارزه با ستمگران صهیونیست دلگرمتر و مقاومتر کند. 


عبدالحمید ریگی از جوانان اهل سنت سیستانی و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امروز شاهد حضور گسترده مردم روزه دار و خداجوی استان در این راهپیمایی هستیم که این امر ضمن نشان دادن وحدت ملی و دینی نمایش بسیج مسلمانان در مقابل استکبار و صهیونیست است.


وی تاکید کرد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان باردیگر با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی روز قدس از اسرائیل و حامیان این رژیم جعلی اعلام انزجار کردند و در حمایت از مردم ستم‌دیده جهان به ویژه فلسطین با مشت‌های گره کرده، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند تا اعلام کنند هرگز دست از آرمان های انقلاب برنخواهند داشت.


به گزارش خبرنگاران ایرنا مردم مومن و روزه دار شیعه و سنی ۵۰ نقطه جمعیتی سیستان و بلوچستان از جمله شهرستانهای مختلف زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، خاش، میرجاوه، تفتان، ایرانشهر، سراوان، سیب سوران، مهرستان، دلگان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، زرآباد، کنارک و چابهار با حضور باشکوه و کم نظیر خود در راهپیمایی روز جهانی قدس یک صدا و متحد شعار مرگ بر آمریکا و مرگ اسرائیل سرداده و حمایت خود را از فلسطین و مردم مظلوم و تحت ستم آن اعلام کردند.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *