دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سخنرانان مراسم روز قدس در استانها عمر رژیم صهیونیستی در حال

استانها – ایرنا – سخنرانان مراسم روز قدس با تاکید برحمایت همه جانبه ملت ایران از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین اجدادی خود، اعلام کردند: عمر رژیم صهیونیستی رو به پایان است و روز قدس تا زمان از بین بردن همه صهیونیست ها پابرجا خواهد بود.


به گزارش ایرنا، آیین روز جهانی قدس امروز نهم اردیبهشت ماه همزمان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف کشور پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا در حالی برگزار شد که اقشار مختلف مردم دوشادوش یکدیگر ندای « هیهات منا الذله»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را سر دادند.


سخنرانان مراسم روز قدس در شهرهای مختلف در سخنانی با ترسیم فلسفه نامگذاری روز قدس برای راهپیمایان، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین المللی دفاع از مظلومان و مستضعفان بر شمردند و تاکید کردند که روز قدس همچنان تا از بین بردن همه صهیونیستها پابرجا خواهد بود و این جبهه مقاومت هر روز قوی تر از روز قبل می شود و تا شما را از بین نبرد، دست از کار برنمی دارد، این پیام روز قدس از ایران اسلامی است.


چکیده ای از سخنان سخنرانان مراسم روز قدس در شهرهای مختلف به شرح زیر است:


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کند که هر جبهه ای که در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی بلند شود، حمایت می کند و از هر جبهه گسترده ای که علیه این رژیم عملیات کند، به روح و روانش درود می فرستد.


سردار قاآنی به صهیونیست ها هشدار داد: تا خانه هایتان در کشورهای اروپایی گران تر و خانه هایتان در سرزمین اشغالی بی ارزش تر نشده است، خانه های خود در این سرزمین اشغالی را بفروشید و به سرزمین اصلی‌تان بازگردید؛ این فهم را داشته باشید که روز قدس همچنان تا از بین بردن همه صهیونیستها پابرجا خواهد بود و این جبهه مقاومت هر روز قوی تر از روز قبل می شود و تا شما را از بین نبرد، دست از کار برنمی دارد، این پیام روز قدس از ایران اسلامی است.


عمر رژیم صهیونیستی در حال اتمام است


وی با بیان اینکه بیت المقدس از جمله مکان های مقدس مربوط به  سه دین یهودیت، مسیحیت و اسلام است و از نظر پیروان آنها فلسطین از اعتبار ویژه ای برخوردار و خاستگاه ظهور و بروز بسیاری از ادیان است، اظهار داشت: امام راحل اسرائیل را غده سرطانی دانسته و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای هم‌ در مساله فلسطین تاکید دارند که این غده سرطانی باید حذف شود. 


وی با بیان اینکه بعد انقلاب اسلامی عنایت های مختلف از جانب خداوند به مردم فلسطین اعطا شده و هم اکنون مشاهده می کنیم که انتفاضه سنگ به دفاع موشکی تبدیل شده‌است گفت:  امروز رژیم صهیونیستی با خرید اراضی در برخی کشورها به دنبال آن است در صورت بروز مشکلات فضای دیگری را برای خودش فراهم کند.


وی افزود: بارها عنوان شده که اگر انقلاب اسلامی نبود رژیم صهیونیستی به اهداف خود در پایمال کردن حقوق مردم فلسطین و دست اندازی به بقیه منطقه هم دست یافته بود، و هم اکنون این رژیم  برای جبران این ناکامی دست به ترور دانشمندان ایرانی و حمله های سایبری علیه جمهوری اسلامی می کند.


وی در جمع راهپیمایان در کرج افزود: از دلایلی که موجب می شود تا ما  ملت  فلسطین حمایت کنیم نخست به دلیل انسانی است چرا که امکان ندارد انسان باشیم اما از مردم مظلوم حمایت نکنیم، این از انسانیت به دور است که در برابر ظلم ظالم نسبت به مظلوم سکوت شود. حتی اگر مسلمان نبودیم تنها به حکم انسانیت بایستی از ملت مظلوم فلسطین حمایت می کردیم؛ بر همین اساس باید این حمایت تا آخر ادامه یابد.


حسنی گفت: این ملت حدود ۷۴ سال است که از سرزمین آبا و اجادی خود توسط صهیونیست های غاصب آواره شده و روزی نبوده که کشته ندهد و یا مورد غارت قرار نگیرد و خانه های مردم فلسطین مورد مصادره و تخریب صهیونیستی ها  واقع نشود. فلسطین حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد پنج میلیون نفر از آنها مظلومانه و در شرایط بسیار سختی قرار گرفته و هشت میلیون نفر دیگر نیز در دیگر کشورها آواره شده اند.


عمر رژیم صهیونیستی در حال اتمام است


وی افزود: رژیم صهیونیستی برغم دولت‌سازی ناکام، هرگز نتوانسته ملت سازی کند و چندین میلیون نفر که از آفریقا و اروپا و آمریکا به امیدهایی به این سرزمین وارد شده‌اند هم اکنون دچار تضاد و تناقص فرهنگی ‌و نابرابری اقتصادی و هویتی و حتی رفتاری با یکدیگر هستند.


وی بیان کرد: شکست‌های پی در پی اسرائیل در سال‌های گذشته مشهود است و جنگ ۳۳ روزه لبنان، جنگ ۲۲ روز غزه و عملیات اخیر شمشیر قدس که ١١ روز طول کشید و بیش از چهار هزار موشک به سمت صهیونیستهای اشغالگر شلیک شد و برای اولین بار شهرهای مراکز صهیونیستی را مورد هدف قرار داد، یک غافلگیری راهبردی برای صهیونیست‌ها بود که در محاسباتشان بی‌گدار به آب نزنند.


محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در کاشان گفت: توکل بر خداوند متعال و روحیه شهادت‌طلبی فلسطینیان در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی مدعی پنجمین قدرت نظامی جهان، سبب مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی شده است.


وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی غزه اظهار داشت: این منطقه در حالی در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی و ضربات مهلکی بر پیکره این رژیم غاصب وارد کرد که به طور کامل محاصره است؛ رژیم صهیونیستی اکنون در خیابان‌ها نیز امنیت ندارند و توکل بر خداوند متعال و روحیه شهادت‌طلبی فلسطینیان سبب مهاجرت معکوس اشغالگران شده است.


عمر رژیم صهیونیستی در حال اتمام است


وی با بیان اینکه امروز همه مسلمانان در همه جهان روز قدس را بعنوان یک تکلیف می‌‎دانند گفت: مبانی تکلیفی حمایت از فلسطین و راهپیمایی قدس مبارزه با ظلم و استکبار و حمایت از مظلوم بعنوان یک تکلیف قرآنی است.


میرتاج الدینی مقابله با سلطه آمریکا و صهیونیستها را مورد تاکید قرار داد و افزود: خدا راهی برای چیره شدن و سلطه ظالمان بر مسلمانان نگذاشته است.


وی در خصوص مبانی تاریخی سیاسی مبارزه با رژیم صهیونیستی گفت: رژیم کودک کش اسرائیل پدیده نامشروعی است که ۷۰ سال پیش به دست استعمارگران ایجاد و امروز اقدام به ظلم و ستم و جنایت علیه مسلمانان می کند و مورد حمایت استکبار جهانی است.


وی اظهار داشت: پیام موشک باران پایگاه اربیل بیان کننده اراده جمهوری اسلامی برای مقابله با هر تهدیدی بود و یک پیام نهفته داشت که هر کسی که با صهیونیست ها دلباختگی داشته باشد سرنوشت او مانند پایگاه اربیل خواهد بود.


رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه صهیونیست ها الان جرات و جسارت پوشالی خود را از دست داده اند، گفت: آنها می ترسند که مبادا یکی از فلسطینی ها کشته نشوند، زیرا می دانند اگر یک نفر از فلسطینی ها به شهادت برسند مقدمه انتفاضه ای دیگر است و این دستاورد مردم شجاع فلسطین است.


عمر رژیم صهیونیستی در حال اتمام است


دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خاطرنشان کرد: فلسطینیان سه محور اصلی دشمنی به نام های آمریکا، انگلیس و اسرائیل دارند؛ البته پایه گذاری این وضعیت نابسامان فلسطینیان توسط انگلیس بود و مذاکرات با این سه محور نباید محور سیاست ها قرار بگیرند.


وی افزود: تجربه نشان داده هر کدام از گروه های فلسطینی که خواسته از طریق مذاکره، مشکل خود را حل کند شکست خورده است چراکه مذاکره راه حل آزادی فلسطین نیست، بلکه راه حل مقاومت است.


وی افزود: امروز در زادگاه سپهبد شهید سلیمانی شهادت می دهم تدبیر، هوشمندی، برنامه‌ریزی و پیگیری جدی شهید سلیمانی موجب شد داعش در عراق، افغانستان و آمریکا نتواند نقشه‌اش را محقق کند و این یعنی جمهوری اسلامی اگر دست پیش نگیرد پس می خورد و این تدبیر جمهوری اسلامی است.


وی روز قدس را روز بین المللی شدن انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: امام راحل (ره) در یک راهبرد صحیح و سیاست هوشمندانه روز قدس را روز اسلام و وحدت مسلمین و مولد مقاومت و روز یک مبارزه جدی با یک غده سرطانی و یک رژیم جعلی در منطقه و قلب جهان اسلام اعلام کردند.


وی با بیان اینکه پیروزی‌های ملت در عرصه‌های مختلف نشان از این است که خداوند متعال تلاش، جهاد و فداکاری ملت ایران را بی نصیب نگذاشته است، گفت: رژیم صهیونیستی خیلی سریع ساقط خواهد شد و نشانه‌های این پیروزی نیز آشکار است. ملت ایران امروز دشورای‌های بسیاری را متحمل شدند و بیشتر مسیر را پیموده‌اند. بدون شک ما به دستیابی به پیروزی‌های بزرگ نزدیک هستیم و  شاید تأخیر در به وقوع پیوستن این پیروزی ها برای کسب آمادگی ماست. 


وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۵ درصد خاک فلسطین در دست رژیم تل آویو است، افزود: این مردم رنج کشیده و آواره نیازمند رهبری قدرتمند هستند تا بیت المقدس به عنوان قبله اول مسلمین را از چنگال رژیم غاصب رها کنند.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه اسرائیل اعتقاد دارد که برترین است و بقیه مردم خادم آنها هستند و با این مانیفست در فکر پلید تصرف دجله تا فرات است و ادعای مالکیت نیز دارد، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از همه امکانات و ظرفیت رسانه های بین المللی استفاده می کند به طوریکه بیش از ۲۵۰ رسانه با خط مشی این رژیم، آمریکا و انگلیس بر علیه شیعه و مسلمانان تبلیغ منفی و توطئه می کنند.



عمر رژیم صهیونیستی در حال اتمام است


وی ادامه داد: امروز مسجد الاقصی و بیت المقدس به دلیل امتی که برای آن مبارزه می کنند و مجاهدینی که برای آن جنگ می کنند سرافراز ایستاده است و ما یقین داریم روزی در مسجد الاقصی نماز خواهیم خواند.


حمدان با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی و سایر شهدای مقاومت همه در یک جبهه واحد قرار دارند، اضافه کرد: ما تا آزادی قدس مبارزه خواهیم کرد و جبهه مقاومت هر روز در حال اقتدار و قوی شدن و دشمن صهیونیستی در موضع ضعف است و پیروزی نهایی طبق وعده های الهی از آن مردم فلسطین است و روزی تمام ملت مسلمان نماز جمعه خود را در بیت المقدس اقامه خواهند کرد.


وی با بیان اینکه بدنبال حوادثی که در سال های اخیر رخ داد امروز مقام های سیاسی و امنیتی و نظامی صهیونیستی اعتراف می کنند که در حال نزدیک شدن به نقطه پایان هستند ، افزود: این سخن رهبر حکیم ایران، انقلابی‌ها و سید حسن نصرالله و رهبر انصار الله نیست که می‌گوید رژیم صهیونیستی به زودی فرو خواهد ریخت، بلکه واقعیتی است که خود صهیونیست‌ها را به اذعان و اعتراف واداشته است.


وی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی از داخل در حال فرسایش قدرت است و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی آنها بسیار ضعیف و ناتوان هستند و قادر به شناسایی موقعیت و جایگاه مبارزان فلسطینی نیستند.


سردار جوانی خاطرنشان کرد: همانگونه که زمانی صهیونیست‌ها از جنوب لبنان فرار کردند و چندی قبل آمریکایی‌ها در منطقه ما بویژه از افغانستان با حالت ذلت، خفت و خواری فرار کردند، آن روز نیز نزدیک است که صهیونیست‌ها هم گروه گروه پا به فرار بگذارند.


وی همچنین با تاکید بر اینکه محوریت مبارزه علیه اسلام و علمدار کفر، اسرائیل است افزود: محوریت عملیاتی استکبار را باید شکست داد و اینکه تنها راه آن حذف اسراییل از صفحه روزگار است. کار آنان ایجاد جنگ است و همواره یک هجوم پیوسته آشکار و پنهان انجام می‌دهند و همین است که جهان اسلام را گرفتار کرده است.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *