دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

قالیباف مجلس و دولت باید در کنار هم مشکلات را حل کنند

تهران – ایرنا – رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات کشور را نباید فقط به دولت مربوط دانست، گفت‌: مردم برای حل مشکلات خود فرقی بین مجلس و دولت قائل نیستند و این دو قوه باید در کنار هم مسائل را حل کنند.


به‌گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، ‌ محمدباقر قالیباف روز شنبه در نشست  با معاونت‌های پارلمانی دولت با تأکید بر ضرورت هماهنگی میان مجلس و دولت در این زمان گفت: امروز جبهه انقلاب در شرایطی قرار دارد که محکوم به موفقیت است. موفقیتی که انقلاب، کشور و مردم به آن نیاز دارند. البته بارها بر این موضوع تأکید کرده‌ام که هماهنگی میان مجلس و دولت به تنهایی کفایت نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هماهنگی ارزشمند است که منجر به هم افزایی شود، افزود: هم‌افزایی دارای یک ذینفع است و در اینجا بدون شک مردم باید از تصمیم های مجلس و دولت ذی‌نفع باشند مجلس و دولت در کنار هم باید مسائل را پیش ببرند و  مشکلات مردم را حل کنند.

وی ذینفع بودن مردم را بسیار مهم دانست و یادآور شد: یک فرصت بزرگ می‌تواند یک تهدید بزرگ هم باشد. هرکجا بایستید مخالفان سفت و سختی وجود دارد که منافع آن‌ها در تضاد با این راهبرد است. براین اساس آن‌ها مرتب تلاش خواهند کرد تا منتفع شدن مردم رخ ندهد.


رییس قوه مقننه یکی از مسائل مهم را توجه به سیاست‌های کلان قانونگذاری عنوان کرد و گفت: موضوع تنقیح قوانین در مجلس درحال بررسی است. البته طی سال‌ها بحث تنقیح قوانین در مجلس انجام می‌شده، اما اکنون به این موضوع پی برده‌ایم که از این مسیر به نتیجه نمی‌رسیم. زیرا اقداماتی که افراد انجام می‌دهند ممکن است دچار خطاهایی باشد، بنابراین حدود چهار ماه است که از طریق هوش مصنوعی در حال تنقیح ۱۲ هزار قانون هستیم تا قوانین در یک طبقه بندی به روز شده به جامعه ارائه شود.

قالیباف با اشاره به برنامه ریزی مجلس برای توجه جدی به حوزه نظارت و تعیین جلسات روزهای سه‌شنبه صحن علنی به دستورکارهای نظارتی، تأکید کرد: اگر در جایی نیاز به نظارت باشد این وظیفه مجلس است که در نظارت بر اجرا و پیگیری قانون، وظایف خود را انجام دهد. البته این کار هم منصفانه، اخلاق‌مدارانه و در جای خود انجام خواهد شد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با تأکید بر اینکه مردم در شرایط سختی به سر می‌برند و اکثر آنها کاری به مجلس و یا دولت به تنهایی ندارند، گفت: در شرایط فعلی در صورت هر موفقیتی، آن را به پای مجلس و دولت می‌نویسند و در صورت شکست نیز باز این گونه خواهد بود. به تمام معنا به جهت کارکردی، رویکردی و باورها در یک قایق نشسته‌ایم و باید همه به یک سمت پارو بزنیم و صورت هدف‌گذاری درست، انرژی به بیراهه نخواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: وضع گرانی‌ها در کشور غیرقابل دفاع شده است. آیا می‌توانیم به مردم بگویم که این موضوع مربوط به دولت بوده و به مجلس ربط ندارد. منهای اینکه گفتن چنین صحبتی را وجدان ما اجازه نمی‌دهد در صورت بیان آن نیز مردم این سخنان را قبول نخواهند کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *