دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

رئیس جمهور آیت الله فیضی سرابی خدمات ارزنده ای به یادگار گذاشت

تهران – ایرنا – رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله محمد فیضی سرابی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: این عالم مبارز و انقلابی ضمن تبلیغ و ترویج معارف دینی با حضور مؤثر در سنگرهایی همچون دیوان عالی کشور و مجلس خبرگان رهبری خدمات ارزنده‌ای به یادگار گذاشت.


به گزارش حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمد فیضی سرابی آورده است: این عالم مبارز و انقلابی ضمن تبلیغ و ترویج معارف دینی و تقدیم فرزند گرانقدر خود در مسیر دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، با حضور مؤثر در سنگرهایی همچون دیوان عالی کشور، مجلس خبرگان رهبری و هیات نظارت بر اجرای فرمان امام (ره) خدمات ارزنده‌ای به یادگار گذاشت.


در ادامه این پیام تسلیت آمده است: درگذشت حضرت آیت‌الله محمد فیضی سرابی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری باعث اندوه و تأثر خاطر شد.


آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: این عالم مبارز و انقلابی که در محضر پرفیض علمای بزرگ حوزه‌های علمیه قم و نجف همچون آیت‌الله سیدابوالحسن انگجی، آیت‌الله بروجردی و امام خمینی(ره) پرورش یافت، ضمن تبلیغ و ترویج معارف دینی و تقدیم فرزند گرانقدر خود در مسیر دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، با حضور مؤثر در سنگرهایی همچون دیوان عالی کشور، مجلس خبرگان رهبری و هیئت نظارت بر اجرای فرمان امام(ره) خدمات ارزنده‌ای به یادگار گذاشت.


رئیس‌جمهور ادامه داد: اینجانب مصیبت وارده را به حوزه‌های علمیه، مجلس خبرگان رهبری، مردم ولایتمدار آذربایجان شرقی و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و در این ایام با فضیلت از درگاه خداوند سبحان برای وی علّو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.


به گزارش ایرنا، آیت الله فیض سرابی پس از طی یک دوره بیماری در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.آن مرحوم در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم عضو این مجلس بود.


آیت الله فیض سرابی از شاگردان حضرت امام (ره) و از اساتید حوزه علمیه قم بود و ریاست شعب مختلف دیوان عالی کشور، عضویت در هیئت نظارت بر اجرای فرمان امام (ره) در استان آذربایجان شرقی، عضویت در هیئت نظارت بر احکام صادره دادگاه‌های انقلاب در سال ۱۳۵۹ و ریاست شعبه حل اختلاف سه نفره دیوان عالی کشور و رئیس شعبه ۸ دادگاه عالی انقلاب در قم را نیز بر عهده داشت.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *