دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

فراخوان عمران خان برای اعتراض سراسری در پاکستان علیه مداخله آمریکا

تهران- ایرنا- نخست وزیر پاکستان تنها یک روز مانده به برگزاری جلسه رای‌گیری درخصوص طرح عدم اعتماد علیه علیه خود در مجلس، این چالش را نتیجه دسیسه آمریکا و همدستی اپوزیسیون کشور با مداخله خارجی دانست و از مردم به ویژه قشر جوان پاکستان خواست تا علیه توطئه و مداخله خارجی دست به راهپیمایی سراسری بزنند.


به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «عمران‌خان» نخست وزیر این کشور که با چالش طرح عدم اعتماد از سوی اپوزیسیون و خروج احزاب هم‌پیمان از ائتلاف با دولت مواجه است، فراخوان برگزاری راهپیمایی سراسری به ویژه از سوی قشر جوان پاکستان داد.


وی بحران فعلی سیاسی در پاکستان و خیز جبهه مشترک اپوزیسیون موسوم به “جنبش دموکراتیک پاکستان” علیه دولت را نتیجه توطئه آمریکا و همدستی احزاب مخالف با مداخله خارجی دانست و از مردم خواست تا علیه این توطئه به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات البته “مسالمت‌آمیز” بزنند.


فراخوان نخست وزیر پاکستان برای برگزاری راهپیمایی سراسری علیه مداخله آمریکا درحالی عنوان می‌شود که جلسه رای‌گیری درخصوص طرح عدم اعتماد به نخست وزیر فردا (یکشنبه) در صحن علنی مجلس ملی این کشور برگزار می‌شود.


عمران‌خان امروز طی گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اقشار مختلف مردم پاکستان تاکید کرد: شکست سرنوشت اپوزیسیون است و فردا در صحن مجلس دولت برنده میدان نبرد خواهد بود.


وی جناح مخالف پاکستان را همدستی با قدرت‌های خارجی و پیروی از توطئه آنان متهم کرد و افزود: دولت فعلی پاکستان تنها به فکر منافع ملی و مردم است و هرگز اهمیتی به مطالبه قدرت‌های خارجی نمی‌دهد.


در همین رهبر اپوزیسیون پاکستان و رئیس حزب مسلم لیگ نواز با ابراز نگرانی از فراخوان عمران‌خان برای راهپیمایی در روز جلسه رسمی مجلس، گفت: نخست وزیر پاکستان دست به کار خطرناکی می‌زند و بیم آن می‌رود پایتخت پاکستان به صحنه احتمالی جنگ و درگیری تبدیل شود.


«شهباز شریف» مدعی شد که دولت و نخست وزیر درحال نقض قانون اساسی پاکستان هستند.


گفتنی است، تدابیر شدید امنیتی در اسلام‌آباد اعمال شده، مسیرهای منتهی به پارلمان، منطقه دیپلماتیک، کاخ نخست وزیری و ریاست جمهوری مسدود شده است. بیم آن می رود که هزاران نفر از حامیان حزب عمران‌خان فردا و همزمان با جلسه رای گیری برای طرح عدم اعتماد در شهر اسلام‌آباد دست به تجمع بزنند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *