دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ادعای بایدن پوتین درحال مجازات مشاوران خود است

نیویورک – ایرنا- جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد نشانه‌هایی وجود دارد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در حال منزوی کردن خود و مجازات برخی از مشاورانش است.


بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با بیان این ادعا افزود که آمریکا شواهد قطعی در این خصوص در اختیار ندارد.


وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه  آیا مشاوران پوتین اطلاعات لازم و کافی را در اختیار او قرار نمی دهند؟ گفت که جواب این سوال هنوز مشخص نیست.


رئیس جمهوری آمریکا افزود: گمانه ‌زنی‌های زیادی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که او – نمی توانم با قطعیت بگویم – در انزوا قرار دارد و نشانه‌هایی وجود دارد که پوتین برخی از مشاورانش را اخراج کرده یا در حصر خانگی قرار داده است.


بایدن اضافه کرد که نمی خواهم درحال حاضر روی این مساله حساب باز کنم زیرا ما هم اکنون شواهد قطعی در این خصوص نداریم.


وی همچنین خاطرنشان کرد که درباره اینکه پوتین تمام نیروهایش را از اطراف کی یف پایتخت اوکراین خارج کند، تردید دارد.


بایدن گفت تاکنون هیچ مدرک روشنی مبنی بر اینکه او همه نیروهایش را از کی یف خارج می کند، وجود ندارد.  رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد همچنین شواهدی وجود دارد که او در حال تقویت نیروهای خود در منطقه دونباس است. من در این خصوص کمی تردید دارم.


وی افزود به نظر می رسد پوتین تاکنون  همه نیروهای خود را خارج نکرده است . شواهدی وجود ندارد که او نیروهایش را از اطراف کی یف بیرون خارج کرده و به سمت جنوب حرکت می کند.


 پیش از این، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اعلام کرد که نیروهای روسیه حملات خود را بر چهار منطقه در اوکراین از جمله کی یف پایتخت این کشور متمرکز کرده اند.


این مقام آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی افزود که حملات هوایی روسیه بر کی یف، چرنیهیف، ایزیوم واقع در جنوب خارکف و منطقه دونباس متمرکز شده اند.


این مقام آمریکایی تاکید کرد با وجود اعلام روسیه مبنی بر کاهش عملیات های نظامی در اطراف کی یف، این شهر همچنان در خطر حملات هوایی قرار دارد.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.


پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *