دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بلینکن هم پوتین را جنایتکار جنگی خواند

نیویورک-ایرنا- آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه حملات لفظی کاخ سفید به شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که با اظهارات جو بایدن، رئیس جمهوری کشورش مبنی بر اینکه پوتین یک جنایتکار جنگی است، موافق بوده زیرا نیروهای روسیه همچنان به مناطق غیرنظامی در اوکراین حمله می کنند.


وزیر امور خارجه آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی افزود: آنها بمباران های خود را با هدف تخریب اراده مردم اوکراین تشدید کرده اند. دیروز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که به نظر او در اوکراین جنایات جنگی رخ داده است. شخصاً  با این نظر موافقم. هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان جنایت جنگی است. ویرانی سه هفته گذشته، نتیجه گیری غیر از این را برای من دشوار کرده است. پیامدهای جنگ روسیه در اوکراین  در سراسر جهان احساس می شود.


بلینکن همچنین گفت که کارشناسان آمریکایی در حال مستندسازی و ارزیابی جنایات جنگی احتمالی در اوکراین هستند.


وی توضیح داد: ما مطمئن خواهیم شد که یافته‌های ما به تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات جنگی و پاسخگو ساختن مسئولان آنها کمک کند.


اظهارات بلینکن درحالی است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز بار دیگر به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حمله لفظی تندی کرد و او را یک دیکتاتور قاتل خواند.


 رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در یک برنامه به مناسبت روز “سنت پاتریک” گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه یک دیکتاتور قاتل و تبهکار کامل است.


 بایدن اضافه کرد: پوتین یک جنگ غیراخلاقی علیه مردم اوکراین به راه انداخته است. پوتین درحال پرداخت یک هزینه بسیار بالا برای این تهاجم است.


به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته هم  مدعی شد که پوتین جنایتکار جنگی است.


از زمان افزایش تنش ها میان روسیه و غرب و در پی آن  جنگ اوکراین، مقامات آمریکایی شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را مورد خطاب مستقیم حملات لفظی خود قرار داده اند .


شبکه خبری سی ان ان روز گذشته نوشت: استفاده بایدن از این لفظ نشان دهنده تغییر موضع قبلی دولت آمریکاست. مقامات آمریکایی ازجمله بایدن، پیش از این از ابراز مستقیم عبارت هایی چون جنایت جنگی و جنایتکار جنگی خودداری و اعلام کرده بودند که ابتدا باید تحقیقات انجام شوند.


اما مقامات آمریکایی آشکارا گفته اند که معتقدند در اوکراین جنایت می شود و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان، جنایت جنگی محسوب می شود.


جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید پس از سخنرانی بایدن گفت: اظهارات رئیس جمهوری  خود گویاست. بایدن صادقانه صحبت می کرد.


او گفت که تحقیقات وزارت امور خارجه آمریکا در مورد جنایات جنگی در اوکراین همچنان ادامه دارد.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.


وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *