دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ملاک ارزیابی و ارزش گذاری جوانان وضعیت فعلی آنان است

رشت- ایرنا – امام جمعه رضوانشهر گفت: نباید به بهانه اشتباهات گذشته و خطاهایی که جوانان در سال های دور مرتکب شده اند آنان را مورد ارزیابی قرار دهیم، بلکه میزان و ملاک، وضعیت کنونی آنان است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی نژاد در جلسه ستاد اقامه نماز جمعه رضوانشهر و با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: طبق فرموده بزرگان نباید خطاهای گذشته افراد و جوانان را برای ارزیابی ها ملاک عمل قرار داد و میزان، وضعیت حال افراد است.


 امام جمعه رضوانشهر با اشاره به عدم سکونت بعضی از مدیران ادارات و دستگاه های مختلف رضوانشهر در این شهرستان یادآور شد: بدلیل نبود مسکن و مشکلات موجود، عده‌ای از مدیران در خارج از این شهرستان سکونت دارند و به همین دلیل در خارج از ساعات اداری مردم به آنان دسترسی ندارند.


 حجت الاسلام مهدی نژاد با اشاره به حفظ حرمت و آبروی افراد متذکر شد: عده ای هستند که همواره دنبال یافتن عیب و ایراد در مردم و افراد می باشند و در همین راستا اقدام به انتشار نامه های بی نام و نشان و ارسال آن برای مقامات بالا دست می کنند و امان از دست افرادی که چنین نامه هایی را ترتیب اثر می دهند و آن را ملاک ارزیابی قرار می دهند.


 امام جمعه رضوانشهر در ادامه نماز جمعه را محلی برای رفع مشکلات جامعه و مردم عنوان کرد و گفت: مردم در اجتماعات نمازهای جمعه ضمن دید وبازدید از همدیگر به بیان و رفع مشکلات همدیگر نیز می پردازند.


 وی بیان کرد: دلیل دیگر بر اهمیت نماز جمعه این است که نماز جمعه یک عبادت بزرگ دسته جمعی است که خواندن آن موجب تلطیف روح و جان، پاک شدن دل از آلودگی های گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب می شود.


 همچنین سرپرست فرمانداری رضوانشهر هم در این نشست ضمن اشاره به اهمیت نماز جمعه و با اشاره به لزوم رسیدگی به خواسته‌های مردم افزود: نماز جمعه محلی برای خدمت به مردم است و مردم آثار و برکات آن را در زندگی خود می ببینند.


سید نادر صفوی یادآور شد: ترویج فرهنگ نماز را در سطح رضوانشهر با یک نقشه راه جدید دنبال خواهیم کرد و برای ترویج اقامه این فریضه مهم الهی از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنم.


 وی بیان کرد: دغدغه مسئولین ما آسیب های اجتماعی است و نمازهای جمعه و جماعات می تواند در این زمینه بسیار راهگشا ومؤثر باشد.


 سرپرست فرمانداری رضوانشهر به بیان وظیفه مدیران برای احیاء ارزش ها در جامعه اشاره کرد و افزود: ترویج و اقامه نمازهای جمعه و جماعات از بالاترین ارزش ها هستند و همه ما مکلف به این امر مهم هستیم.


  همچنین در ابتدای این نشست، علی گواهی رئیس ستاد اقامه نماز جمعه رضوانشهر در سخنان کوتاهی به بیان گزارش و اهمیت اقامه نماز جمعه گفت: از نظر اجتماعی و سیاسی، نماز جمعه یک کنگره عظیم هفتگی است که یکی از بزرگترین کنگره‌های اسلامی محسوب می شود.


 گواهی با اشاره به آثار و برکات سازنده تربیتی و اجتماعی نماز جمعه یادآور شد: تقویت روحیه اخوت و برادری، تشکیل نیروهای اسلام، رشد فکری و سیاسی مسلمانان، تقویت روحیه جمعی و مرکزیت بسیج مردم از آثار مهم برگزاری نماز جمعه در کشور اسلامی ایران بوده است.


 اولین نماز جمعه ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب و به دستور امام خمینی(ره) در دانشگاه تهران در تاریخ پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ توسط مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد.


 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *