دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حزب رفاه ملی افغانستان سالگرد شهید مزاری را تسلیت گفت

قم-ایرنا- حزب رفاه ملی افغانستان در پیامی بیست و هفتمین سالگرد شهید عبدالعلی مزاری رهبر فقید شیعیان این کشور را تسلیت گفت.


محمدحسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان در پیامی مناسبت بیست و هفتمین سالگرد شهادت شهید عبد العلی مزاری، که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است:  به شرح زیر است: بیست و هفتمین سالگرد شهادت استاد عبدالعلی مزاری رهبر شیعیان افغانستان را گرامی می‌داریم و به روح مطهر آن شهید وحدت ملی افغانستان درود می‌فرستیم یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.


«عبدالعلی مزاری» یکی از رهبران شیعه اقوام هزار افغانستان است ؛ هزاره ها در تاریخ این کشور مردمانی سخت کوش و محروم نگهداشته محسوب می شوند که با رهبری مزاری به عنوان فرمانده جهاد علیه نظامیان شوروی سابق هم دوش دیگر مردمان این کشور جنگیدند.


مزاری پس از شکست شوروی در افغانستان و با آغاز جنگ های داخلی در دهه هفتاد در کابل تلاش کرد که احزاب هفت گانه شیعه را تحت نام حزب وحدت جمع کند و تا حدودی نیز موفق به این کار شد.


او در سال 1373 با ورود گروه طالبان به بخش های جنوب و غرب کابل پایتخت افغانستان عملا در برابر مهاجمان تنها ماند و در نهایت در اسفند همان سال بدست طالبان در منطقه ای به نام «چهارآسیاب» شهید شد./



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *