دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

والدین مشارکت جدی تری در واکسیناسیون کودکان خود داشته باشند

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: نتایج مطالعات بین المللی نشان می دهد واکسن همچنان ایمن ترین و کاراترین راهکار پیشگیری از ابتلای کودکان به سویه های جدی کرونا از جمله امیکرون است و والدین باید مشارکت جدی‌تری در واکسیناسیون کودکان خود داشته باشند.


دکتر علیرضا زالی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: نتایج مطالعات جهانی همچنین نشان می دهد واکسیناسیون در گروه سنی پنج تا ۱۲ اثربخشی و ایمنی را فراهم می کند.


وی با توجه به اثبات نتایج مطلوب واکسیناسیون کرونا در مطالعات جهانی از والدین درخواست کرد مشارکت های جدی تری در تزریق واکسن کرونا کودکان خود داشته باشند.



۲۰ درصد مبتلایان تهرانی به امیکرون را کودکان تشکیل می دادند


زالی از افزایش تعداد مبتلایان در پیک امیکرون نسبت به پیک های قبلی خبر داد و گفت: بخش زیادی از مبتلایان تهرانی گروه سنی کودکان و نوجوانان بودند که این تعداد تا ۲۰ درصد مبتلایان گزارش شده است.


زالی با بیان در سویه امیکرون کودکان بیشتر مبتلا می شوند، اظهار داشت: به همین دلیل باید به این سمت حرکت کنیم که پوشش واکسن مناسب تری برای این افراد ایجاد شود.


وی تاکید کرد: بانوان باردار و همچنین کودکان به ویژه بین پنج تا ۱۲ سال مراجعه گسترده تری به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا داشته باشند تا ضمن حفظ سلامتی، از آسیب های بیماری در امان باشند.



۸۱ درصد کودکان تهرانی ۲ دز واکسن خود را دریافت کردند


فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: تاکنون در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، ۹۳ درصد موفق به تزریق دز اول واکسن کرونا خود شده اند و پوشش دز دوم واکسن هم در این افراد به ۸۱ درصد رسیده است.


وی ادامه داد: در کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال که مقدم ترین گروه سنی کودکان و نوجوانان برای دریافت واکسن کرونا بودند، آمار خوبی در زمینه تزریق واکسن کرونا داریم.


زالی خاطرنشان کرد: مراکز واکسیناسیون آمادگی تزریق واکسن کرونا به کودکان پنج تا ۱۲ سال را دارند. با توجه به اینکه گروه سنی کمتر از ۱۲ سال دیرتر از سایر کودکان وارد طرح واکسیناسیون شدند، در حال بررسی و جمع آوری آمار این گروه سنی هستیم


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: مشارکت والدین در تزریق واکسن کودکان پنج تا ۱۲ سال نقش بسیار مهمی دارد و به همین دلیل از آنها درخواست می کنیم انگیزه لازم را برای واکسیناسیون کودکان در خود ایجاد کنند.


به گزارش ایرنا، محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است. سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.


کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین سویه جهش یافته این ویروس است.


وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۸ آذر ماه امسال مشاهده سویه امیکرون کرونا را در ایران تایید کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *