دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آمارهای متناقض از بازداشت شدگان اعتراضات روسیه

تهران-ایرنا- در حالی که وزارت کشور روسیه از دستگیری سه هزار و ۵۰۰ نفر در اعتراضات روز گذشته این کشور خبر داده، منابع دیگر، تعداد بازداشت شدگان را چهار هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کردند.


خبرگزاری رویترز در گزارشی از بازداشت چهار هزار و ۳۰۰ معترض در روسیه در روز یکشنبه خبر داد.


این در حالی است که وزارت کشور روسیه از حضور پنج هزار و ۲۰۰ نفر در این اعتراضات و دستگیری سه هزار و ۵۰۰ نفر خبر داده بود. براساس این گزارش،  هزار و ۷۰۰ معترض در مسکو، ۷۵۰ نفر در سنت پترزبورگ و هزار و ۶۱ نفر در دیگر شهرها دستگیر شدند.


گروه ناظر حقوق بشر “او وی اف- اینفو” اعلام کرده که مستنداتی درباره بازداشت حداقل چهار هزار و ۳۶۶ نفر در ۵۶ شهر مختلف روسیه در روز گذشته را در اختیار دارد.


الکسی ناوالنی از چهره‌های مخالف ولادیمیر پوتین که در زندان به سر می‌برد، از مردم خواسته است تا به اعتراضات علیه جنگ ادامه دهند.


اعتراض‌ها در اروپا از جمله در پاریس، لندن و هامبورگ به تداوم جنگ در اوکراین ادامه دارد و معترضان خواهان توقف این جنگ هستند.


به دنبال عملیات نظامی بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه در اوکراین، این جنگ اکنون وارد دوازدهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.


روسیه اعلام کرده عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.


درحالی که  روسیه اقدامات خود در اوکراین را “عملیات ویژه” می نامد و می گوید برنامه ای برای اشغال اوکراین ندارد، نخست وزیر استرالیا اما اقدامات روسیه را نقض بزرگ قوانین بین الملل خواند و آن را مثالی از حکومتی اقتدارگرا دانست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *