دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بلومبرگ قطر و امارات به سرمایه گذاری های عظیم خود در روسیه متعهدند

تهران- ایرنا- خبرگزاری بلومبرگ دوشنبه شب در گزارشی اعلام کرد که شرکت سرمایه گذاری ابوظبی و سازمان سرمایه گذاری قطر متعهد به حفظ میلیاردها دلار دارایی های خود در روسیه به منظور سرمایه گذاری های راهبردی و بلند مدت هستند.


به گزارش ایرنا از این خبرگزاری آمریکایی، شرکت سرمایه گذاری مبادله ابوظبی و سازمان سرمایه گذاری قطر، رویکردی متفاوت از صندوق سرمایه گذاری مستقل نروژ دارند.


صندوق سرمایه گذاری مستقل نروژ به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جهان، کنار گذاشتن دارایی های روسیه در سبد سرمایه گذاری خود را آغاز کرده است.


منابع اقتصادی افزودند که سازمان سرمایه گذاری قطر که حدود ۱۹ درصد از سهام شرکت غول “روس نفت” را در اختیار دارد، این سرمایه گذاری را کلیدی برای حمایت از روابط دوحه و مسکو می داند.


به گفته این منابع، برخلاف شرکت بریتانیایی “بی پی” که تصمیم به کنار گذاشتن سرمایه گذاری خود در شرکت روس نفت گرفت، صندوق قطری برای فروش سهام خود تحت فشار نیست.


دو منبع دیگر به بلومبرگ گفتند که شرکت سرمایه گذاری “مبادله” به عنوان بازوی سرمایه گذاری امارت ابوظبی، حداقل ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری با روسیه دارد.


به گفته این منابع، بعید است که شرکت مبادله، شراکت خود با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه را قطع کند یا اقداماتی را انجام دهد که روابط خود را با این صندوق مختل کند.


به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین، بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی شراکت و همکاری خود با شرکت‌های روسی را لغو یا آن را به حالت تعلیق درآورده‌اند.


ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه (۲۱ فوریه/۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


پوتین بامداد پنجشنبه (۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *